onsdag 11 januari 2012

Tycker om ...

...att sjunga, inte särskillt bra på att sjunga men jag blir glad av det. Min musiklärare på högstadiet hade många sidor att diskutera men han sa en sak som jag burit med mig sen dess. Tycker du om att sjunga så ska du göra det, tittar andra på bussen snett på dig så skit i det, att du blir glad av att sjunga är det viktiga. Ibland kan det ställa till det för mig när jag hör ett namn och genast börjar något sjunga i mitt huvud....eller vissa situationer som kan få mig att vilja sjunga. Jag vet inte hur många kassörskor på ICA som skulle uppskatta om jag klämde i med "snabbköpskassörskan i kvarterat där jag bor..." Korvgubben skulle nog hålla sig för skratt om jag sjöng "fönt jag en körv så höppe jag i älva...." Ofta kan jag hålla mig från att öppna munnen, iaf i stora folksamlingar, men ikväll när jag kom ut för den obligatoriska kvällsprommisen och fick syn på himlen då satte jag i gång att för full hals gala; "Du lindar av olvon en midsommarkrans och hänger den om ditt hår, du skrattar åt mångubbens benvita glans......" när KG ryter i, sluta sjung kvinna och kom hit och hjälp mig!! Suck å stön inte ens hemma på gårn får man göra som man vill....så jag tog med mig min kamera ut och sjöng för full hals;
"En gång i månan är månen full, men aldrig vi sett honom ramla omkull, stum av förvåning hur mycket han tål, höjer vi glasen och dricker hans skål.!!"
Ha en bra kväll!!!

6 kommentarer:

  1. Sång är liksom tygklappande gott för själen. Får du inte sjunga i sällskap så gör det i skogen! Om inte annat kanske det skrämmer bort vildsvinen :o) Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Att sjunga öppnar upp hela kroppen!!
    Inbillar mig att det är bra för både kropp och själ!
    Mina bröder ropade alltid:
    -Släpp katten!!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Idag försöker jag undvika att sjunga för högt, speciellt om det finns någon i närheten. :) Däremot kan jag gå och nynna till musiken i butikerna och ibland rycks jag med i takten och kan inte stå riktigt still. Barnen uppskattade det inte när de var mindre men idag vet de att "Morsan är bara så´n". :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag sjunger gärna med så gott jag kan till mina skivor - när jag är ensam hemma. Speciellt bra går det att stryka och skära till sång och musik :-) När jag syr och är koncentrerad händer det att jag inte ens märker att skivan är slut.
    Fortsätt "skråla", det är bra för både kropp och själ.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Klart du måste sjunga... du har ju vunnit en sån fin symaskin...

    Kanske är det Josefin fin fin med sin symaskin.... ibland. ;)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Blir så full i skratt när jag ser framför mig hur du brister ut i sommarsång mitt i vintern!! Keep on rocking! Kram, Gunilla G

    SvaraRadera