fredag 13 januari 2012

Ännu en arbetsvecka är slut

Och just den här veckan är det rätt skönt, även om jag lugnt kan säga slutet gott allting gott och jag känner mig mycket tillfreds med min arbetsinsats. Hobbymässigt har det väl varit en sisådär vecka. Men jag har ju iaf laddat upp så jag kan ha en riktig syhelg om tid och ork finnes. Önskar oxå att det slutar vara busväder så jag kan ut och fotografera. Har inga andra uppslag än mina husdjur och barnen att fota inne och det ledsnar man ju snart på. Är det nån vänlig själv som kan ge mig en fotoutmaning??? Inne eller ute spelar ingen roll.... Skulle upskatta det jättemycket....kanske till och med skulle kunna belönas ;) Det är ju så svårt att tänka utanför, både vad gäller quilt och fotografering och då underlättar det mycket med uppslag.
Har köpt nya quiltblad, sprang med lätta steg upp till syrummet för att sätta igång med skärandet. Skar ett par remsor och det var ju ingen skillnad, vilken besvikelse jag kände tills jag kom på att det nog inte räcker med att köpa bladen utan man måste nog även byta för att uppleva någon skillnad. Efter det var det en euforisk känsla att skära vidare och många 2½ inch remsor blev det. Fler ska det bli imorgon!!! Men jag måste även sy ett gäng necessärer, renskära block och få ihop en topp. Angenäma måsten som jag satt upp bara för mitt höga nöje skull ;)
Dagens bild får bli en från när jag provfotade Vaksala kyrkan, en inte alldeles okej bild, men en bra provbild. Man måste ju ibland ta bilder som inte känns helt okej och titta på dem för att utvecklas och bli bättre. I alla fall är det min metod......
Nu ska jag bläddra i några fototidningar för att hitta inspiration och hålla tummarna för att jag får nån kul utmaning eller kanske flera från er.....

6 kommentarer:

  1. Fotografera detaljer av något och låt oss gissa vad det är.
    Du vet typ en halv nagel, en dammråtta sedd nedifrån eller tre strån i din tandborste;-0)
    Du hittar nog på något bra.
    KRAMEN

    SvaraRadera
  2. I min fotoklubb har vi fått till tema till klubbmästerskapet att fota makro. Kanske kan vara något? Det stämmer ju med vad Maja föreslår fast dammråttor är väl inte det roligaste motivet - dem ska man helst inte se alls.
    Härliga "måsten" du satt upp för helgen. Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det jag direkt kommer att tänka på är min man. Han handlar ibland med klockor via internet. Fota säljande bilder på armbandsur, eller för den delen smycken eller annat blingling!

    Kram från mig som oftast inte läser sammel om det inte är några blider (helst syrelaterade...) till texten...

    SvaraRadera
  4. Ta bilder på olika strukturer, bark, sten,väggar, rostiga saker mm.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Att lyckas med ljuset trots en grå och disig dag kan vara en utmaning. Att få till en riktigt bra bild på ett vilt djur är en annan utmaning. Jag kan lägga ut en bild på facebook senare idag på en riktigt bra bild på en räv som min man tog för något år sedan, bara för lite inspiration. =)Lycka till!
    kram

    SvaraRadera
  6. Tre strån ifrån tandborsten... tja varför inte... eller nåt ifrån syrummet på riktigt nääära håll. Men annars finns det ju oändligt många motiv med två hundar... fånga dig själv i ett av deras ögon tex! Det är svårt! Jo... det vill jag se!!
    Kram

    SvaraRadera