måndag 30 januari 2012

Första dagen snart slut

och det är även jag!! Jisses vad det tar på krppen att åka skidar, muskler som legat i dvala under ett år vaknar plötsligt till liv och det göör ont..... Det gjorde det nästan när jag vaknade i morse och såg vår utsikt i dagsljus.... Känns som om vi bor helt perfekt, slipper konka och staka oss alltför långt, det spar på krafterna till backen ;)


Efter en heldag ute i den friska fjällsluften slocknade jag av en stund, är det semester så är det.....Efter middagen gav vi oss ut i pulka backen, barnen åker med förtjusning i rasande fart nerför backen....



Tänk att det fanns en tid när man älskade den där pirrande känslan i magen när man for ner för backen i en rasande fart utan nån större kontroll över saker och ting. Stå och titta på ett stilla vatten med snön vackert omgiven och stämningsfull belysning är numera lite mer min grej.......


Bara att konstatera att tiden då man skrattade faran i ansikten och var övertygad om att man var odödlig är numera förbi. Inte bara att jag är försiktigare jag är dessutom tröttare och tänker därför krypa ner i sängen och ta mig till drömmarnas värld. Ny dag imorgon och därmed även nya äventyr....

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt... Jag åker till hundfjället nu på fredag:).. Jag hoppas bara att min förkylning är bättre än vad den är just nu..

    SvaraRadera
  2. Så skönt ni ser ut att ha det! Lyssna nu på kroppen och ge även knoppen lite vila så kommer du hem som en ny eller varför inte som den lite yngre "galna orädda" Lizzan??
    Kram

    SvaraRadera