onsdag 18 januari 2012

Nedförsbacke....

Nu är veckans uppförsbacke avklarad och det är bara slut tampen kvar....Är ju så trött numera och är säker på att det beror på avsaknaden av ljus. Det är mörkt när jag åker och mörkt när jag kommer hem, de få timmarna det är ljus då befinner jag mig instängd på en mottagning. har därför börjat med att gå ut i parken vid mitt jobb när jag fått i mig lunchen. Har ju naturligtvis kameran med mig ;) Men det är en utmaning att fotografera i detta gråa dagsljus....fågeln i trädet flyter in i omgivningen och blir inte så framträdande som jag skulle önska. Har fått experthjälp med att artbestämma den och det är en Pilfink, jisses vad dutig jag känner mig ;)
Idag ledsnade jag på att få fina fågelbilder, eller nått annat fint för den delen, beslöt mig istället för att leka med det gråa, här är en bild tillägnad Maja ;)
Man skulle kunna tro att det är en alldeles misslyckad bild, men det är helt med flit, såg till att det skulle vara ofokuserat och skakade till lite med flit. Gjorde nästan lika dant med denna men det fick bli lite mer motiv....

Har varit piggare idag och det beror säkert på min lunchprommis så den vanan ska jag fortsätta med .....
Nu är det en liten surfstund innan Paraply mannen kommer på besök.... God natt!!

3 kommentarer:

  1. Jag kan inte annat än hålla med. Det förb.... mörkret kan ju ta knäcken på en! Mera ljus åt folket! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Det sista fotot se ut som en fin akvarell :o)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  3. Jag gillar bild 3!
    Vet inte varför. Bara gillar, gillar
    Bild 2. INTE EN SUSNING!!!
    Har du fotograferat cigarettrök?
    Kram

    SvaraRadera