fredag 6 januari 2012

En härlig dag!!!

Har struntat blankt i att städa trots att mitt hus verkligen är i skriande behov av det. På förmiddagen var jag ute i dryga två timmar, först med KG och tjejerna sen med pappsen och kameran. Gissa om jag nu har träningsvärk och lider av friskluftsöverdos.....Eftermiddagen har tillbringats i syrummet, har slagit igång att sy en quilt ur boken Scrap basket. Syr med enfärgade Kona tyger, suck så tråkigt det blir, färgerna är ju så matta och trista...klarar jag att sy klart det här så har jag verkligen utmanat mig själv ;) Bilder hoppas jag kunna bjuda på imorgon när jag kommit nån vart.
Vi har ju egen skog och min pappa gör sitt bästa för att jag ska lära mig gränser och så. Försöker få honom att förstå att jag aldrig kommer att lära mig eftersom skogen ser precis likadan ut överallt i mina ögon. Inte ger han sig för det, tror att han ska kunna nöta in det i min skalle, nåja är väl lika bra att han tror att det kommer lyckas nån gång. Jag är glad att jag vet åt vilket håll och i vilka områden vår skog ligger och att jag hittar hem när jag är ensam ute. Idag var det mörkt i skogen och svårt att få till bilder med bra ljus.
När vi islutet på svängen kom till ett ställe där solens strålar lyste upp en mossig sten så blev jag lyrisk och började förklara för pappa hur han skulle tänka med ljuset när han fotar (han har precis köpt en systemkamera) då tittar han oförstånde på mig och säger som mest högt för sig själv, om jag nu kommer ihåg det där och förstår nått......
När jag låg på marken och sköt iväg några skott på mossan log jag för mig själv och tänkte 1-1 !!!

5 kommentarer:

  1. Sista bilden är en WINNER!!!
    Det är nog bra om du lär dig var gränserna går när du ska ta ner träd;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Var och en blir salig på sitt :o) Fast jag håller ju med Maja. Om du ska ta över skogen är det ju bra om du vet vilka träd som är dina! Kramar ullis

    SvaraRadera
  3. Hihi.. ingen fara med gränserna idag det finns ju kartor o gps... och ni har väl någon gammal råsten här o var.
    Läckra bilder!
    Här struntar jag också i att städa.
    Solen skiner och jag tar på mej ytterkläderna istället.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Förstår dig precis, hur ska man veta var just min skog börjar eller slutar? Men brukar det inte finnas någon märkning av något slag?
    För övrigt verkar ni ju ha olika intressen, du och din pappa. =)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det lönar sig att krypa ner på backen även om det är lite kallt... jättefin bild!
    Äsch... det finns kartor som Annemarlen skriver... sen hör nog grannen av sig om du har hans granar:D
    Kram

    SvaraRadera