måndag 9 januari 2012

Frusen och trött

Så jag tror jag hoppar över att skriva nått klokt och genomtänkt inlägg....bara några ord ;) Inte har vi mycket till vinter detta år, visst är jag egentligten en riktig vintermänniska men efter de två hårda vintrar som varit så njuter jag lite av denna milda vinter. Slipper skotta snö för att kunna ta sig till jobbet, vattnet rinner i kranen utan att jag först behövt utrusta mig med ficklampa och varmluftspistol för att värma upp rören. Busflickorna kan springa runt runt på gården och slipper riva huset för oss. Jag fokuserar på det positiva och uppskattar just det väder vi har, för hur det än är så kan vi inte påverka det. Och inte har jag lust att ägna min värdefulla tid till att vara missnöjd över nått jag inte kan påverka. Använder istället min tid och energi till att ta tag i det påverkbara!! Undrar just vad de små skogstomtarna anser om denna vinter?? Det finns nog tillräckligt för dem att skotta.....
Nu ska jag locka med mig favvobrudarna till sängen, Lilo för värma mina fötter och Kira ligga på min arm och vara så där gosigt mysig som bara hon kan. sen får det bli dubbla duntäcken, för trots att det är en mild vinter så fryser jag ikväll!!
Puss & Kram

5 kommentarer:

  1. Gott att du fokuserar dig på det positiva!
    Kände mig lite träffad, men inser att det gör jag nog egentligen också! Jag är glad att jag lever, men det är lite knöligt just nu!
    Har iaf lyxat till det lite idag, men det tar vi en annan gång!
    Kram och sussa gott!

    SvaraRadera
  2. Nog är det skönt att kunna gå med hundarna i skogen utan snön tränger innanför byxlinningen!! :D Lite överdrivet kanske men skönt är det... om än rysnde kallt idag!
    Men hundar värmer gott när man fryser om fötterna!
    Den toppen blir nog kanon när du fått qillta lite på den!
    Sov Gott

    SvaraRadera
  3. Inga isvalkar på trottoaren att halka på men jag saknar ljuset som snön ger. Har skördat sista persiljan på balkongen idag och pelargonerna blommar fortfarande och får nya knoppar. Helt sjukt.
    Kram

    SvaraRadera
  4. SUPERDUPERSTORT GRATTIS och HIPP HIPP HURRA till din nya SYKOMPIS!!!!!!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. ETT JÄTTEGRATTIS TILL DIN FINA VINST HOS LAPP-ELISA. SÅÅÅÅ ROLIGT FÖR DIG. INGA-BRITT.

    SvaraRadera