söndag 8 januari 2012

Jaha ja....

Då var denna långhelg över och den sista på ett tag. Mina batterier känns okej laddade och jag är nog väldigt redo att ta tag i veckan och dess utmaningar! Fick toppen klar idag och den ligger nu instoppad i skåpet i väntan på att jag känner för att quilta den. Tycker nog fortfarande att den känns platt och tråkig på nått sätt, men det kanske ger sig med lite skoj quiltning.
Nu känner jag mig såååå sjukt sugen att sy necessärer så det ska nog bli ett gäng här framöver. Sen ska det sys ett gäng väskor. Inspirationen har vaknat på riktigt och det känns verkligen kul!! Har tom städat mitt syrum och plockat fram Brothern, så nu ska här jävlar anamma skapas ;)
Dagens bild blir på en övergiven traktor som står i en dunge inte alls långt från vårt hus. Det konstiga är att jag upptäckte den först för nån vecka sedan och jag har bott här i 11 år!! Det är inte så att traktorn dykt upp nu utan den har stått där i många många år. Den tillhörde en gubbe som var något av ett orginal, om jag förstått det rätt. Fick berättat för mig härom dagen att den hade kostat 5000 i inköp och att det var nått alldeles märkvärdigt då den köptes. Traktorn stod i en lada som brann för en så där hiskilans massa år sedan och det syns att den inte är alldeles helt som den ska.
Historia är väl inte direkt mitt favvoämne, men historia om min trakt och dess orginal är nått helt annat. Den tycker jag är rent av facinerande....
Nu är det tack & god natt för min del, det är ju som sagt arbetsdag imorgon!!

7 kommentarer:

  1. Det är en hel del saker som man har framför näsan, men som man aldrig lägger märke till!
    Jag gillar din traktorbild!
    Täcket är fint, men lite snällt!
    Du kan kvilta det med svart tråd och
    taggiga stygn;-)
    Kram

    SvaraRadera
  2. En färgklick men det behövs nog något mer! Kviltningen kanske gör susen.
    Har ladan en gång stått där traktorn står kvar?
    Kram

    SvaraRadera
  3. Helt underbara bilder du tog av traktorn.
    Tygerna du använde är nu ..inne.. i USA. Jag tycker du gjorde ett riktigt bta jobb med den.
    Kramar från oss långt borta.:-)

    SvaraRadera
  4. Smaken är som bekant som baken.. Jag tycker att din topp är SUPERSNYGG!!! Älskar enfärgade tyger!
    Ska bli riktigt spännande att se vad du gör av den!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Snyggt foto på traktorn och även gillar jag din topp! Här nere i skogarna finns det en hel "kyrkogård" med gamla fordon som står begravda! http://www.samlaren.org/bilkyrkogard/ Kolla här! Kram...

    SvaraRadera
  6. Tack vare att toppen är "snäll" kan du ju verkligen gå loss och kvilta! Ser fram emot fortsättningen:) Härlig bild på traktorn. Jag är nog lite sån jag med att sånt som funnits där hela tiden syns inte. Kram

    SvaraRadera
  7. Den där traktorn smälter ju in rätt bra...Ibland ser man inte skogen för alla träd!
    Du tar väldigt många snygga bilder!

    SvaraRadera