torsdag 5 januari 2012

Torsdag som är som en fredag...

...och gissa om jag tycker det känns skönt!! Känner mig så peppad att sy, har massor av planer om vad jag nu ska hinna med under dessa tre dagar, men det blir väl som det brukar; inte så mycket av det men lika glad är jag nog för det.....
Kan inte låta bli och undra varför allt nödvändigtvis måste hålla på och ändras hela tiden. När man väl lärt sig hitta på ICA så att man kan gå med förbundna ögon och ändå hitta vad man vill så ska allt helt plötsligt flyttas om. En snabbhandling efter jobbet blir till en halvtimmes svettigt irrande innan man hittat mjölken och kaffefilter. På nätet envisas de oxå med att ändra på allt så man blir alldeles kollirijoxig i uvvet innan allt sitter på plats och då är det dags igen. Omflyttningarna på affären kan jag förstå, det är ett försäljninges knep, men varför måste till exempel Facebook göras om typ två gånger i veckan?? Sällan tycker man ju att det blir bättre bara mer snurrigt. Inte för så länge sedan gjordes Picasa om och nu gäller det att hålla tungan rätt i mun för att få bilderna dit man vill. Upptäckte till min fasa att nu har de moderniserat utseendet på gmail, suckar trött och inser att nu måste jag lägga ner fler timmar på datorn bara för få in förändringarna i min tröga skalle..... Kan denna motvilja till förändring bero på stigande ålder eller????
Man kanske skulle ta allt som en lek och kuta runt i hagen så som Kira och skita i allt annat ;)

8 kommentarer:

  1. HÅLLER MED DIG!!!
    Känner inte någon större lust att "kajka" runt på Facebook längre.
    Inte ens ungarna är glada åt det har jag hört.
    Klarade inte av att skicka svar till dig som du kanske märkte!!!
    Kan iaf meddela att det var det första mailet som jag fått i min ½-års gamla mobil;-).
    Jag och de flesta av mina vänner är nog lite bakåtsträvare, eller också är vi bara bakom;-D)
    Tack för all hjälp!
    Stor KRAM

    SvaraRadera
  2. Jag håller också med. När de flyttar runt i affären tar det ju ett halvår (i bästa fall) innan man hittar igen. Och på nätet ska vi ju inte tala om. Trots att jag tyvker jag är hyfsat haj på datorer så blir det ju inte lättare ju äldre man blir... Suck! Nåja, på't igen! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Håller med... även om jag alltid blivit stressad på Facebook och sällan går in där!! Och på Ica(eller Konsum eller) behöver de väl städa ibland och då är det enklare att flytta om allt... TROR JAG då :D
    Försök du att hinna med Kira... var du inte totalkörd innan så...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Även jag håller med. Varför ska man ändra på något som funkar bra. Jag är inte inne på FB så ofta så jag retar mig inte speciellt men jag gillar inte att de gjort om Gmail. Om de nu har hittat på nya saker så kan de väl lägga till dem utan att ändra utseendet :-(
    Kram

    SvaraRadera
  5. Här är en till som tycker som du om förändringar.

    Kram och 3vlig helg.

    SvaraRadera
  6. Hejsam!
    Jag har inte ens sett att de gjort om på facebook. Då är man nog gammal. haha
    Elisabet i Järfälla

    SvaraRadera
  7. Åååhhh, jag kunde inte hålla med mer!! Gud vad jag har irriterat mig på precis samma grejer - jag ligger ju inte så långt efter i ålder heller... ;)
    Bara en sådan sak som att byta telefon är ju helt hopplöst, jag fick ärva dottern efter att hon fått en ny i julklapp och nu vill jag inte ens sms:a. Det som gått som en dans förut är plötsligt krångligt och tidskrävande, då skiter jag hellre i det och tänker "jag tar det en annan gång".
    Jag är ju inte ens 40, hur fasiken klarar sig 70-80 åringar? Jag är inte rädd för att bli gammal annars men just när det gäller tekniken så kan jag bli lite skraj...
    Kram och ha en härlig helg med mycket nöjen och lite måsten! =)

    SvaraRadera
  8. Håller helt med dig, man är för gammal för förändringar:O))Nej men, det tror jag nog inte! Men förresten Gmail, där har jag hittat en knapp i inställningar där man kan välja det gamla utseendet, så det har jag gjort varje gång det har kommit ett nytt utseende på mailen! Kram....och jag ska försöka lära mig att leka mera:O))

    SvaraRadera