onsdag 4 januari 2012

Snart slut på veckan

Kan inte annat än tycka att det är riktigt skönt med en fyra dagars vecka, ska vila upp mig ordentligt under dessa tre dagar. Hoppas på hyfsat väder så att jag kan vara mycket ute och fylla på energilagret.
Dagens bild är en kvällsbild över Salabacke (Uppsala).När jag var i trettonårs ålder hade jag en kompis som bodde högt upp i ett av de vita husen som syns bak i bilden. Vi stod en kväll på hennes balkong och blickade ut över ett Uppsala, minns så väl hur jag tänkte att jag skulle velat ta ett foto. Tyvärr hade jag ingen kamera att prata om, men intresset för fotografi har funnits sedan barnsben.
Håller på och laddar upp bilder från 2011 till photobox för att göra en fotobok. Har bestämt mig för att göra en för varje år med de bästa bilderna, inte bara de bästa rent tekniskt utan de som jag helt enkelt tycker om! Har även ett annat projekt på gång, köpte nämligen ramar på IKEA idag och nu ska det sättas in bilder i dem och upp på väggen. Gillar inte tavlor så mycket, vill hellre ha bilder på familj och så. Men det får nog bli helgens jobb, nu behöver jag sova för att orka ännu en arbetsdag!!

3 kommentarer:

  1. Snyggt!
    Imponerad av en egen fotobok!
    Var tyvärr för irriterad för att utveckla ämnet mer tidigare!
    Kan vi ta det en annan dag?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul med foto. Jag har kommit av mig lite nu, det har varit så mycket annat men det ska väl bli lite mer framåt våren.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Meh! Har du också varit på Ikea idag! Det var ju jag med - undrar om vi var där samtidigt?
    Jag hoppas att du blir riktigt utvilad i helgen. =)
    Kram

    SvaraRadera