lördag 7 januari 2012

Återhämtning....

...och "må-bra-sysslor" är vad jag vikt min lördag till. På förmiddagen var vi ute i skogen och eldade ris, vår lunch blev grillad korv och varma smörgåsar. Tänk så gott det smakar ute i naturen!! Tjejerna fullkomligt älskade att springa omkring och leta pinnar. Dagens bild blir på dessa små charmerande flickor!
Eftermiddag och kväll har jag ägnat åt sömnad. Kan vara blande det fulaste och tråkigaste jag sytt, men toppen ska bli klar, så det så!!
Här är ett gäng remsor hopsydda;
..och ett färdigt block...
Nu ska jag fortsätta kvällen med att sy några block till innan jag kryper ner och snarkar loss tillsammans med mina finingar!!

6 kommentarer:

  1. Man vet aldrig med dig Lizzan... det fulaste kan bli det finaste på nåt underligt vis! Spännande!
    Kram

    SvaraRadera
  2. det var väl det jag visste att det var fint det du sydde. Tygerna kanske inte är de mest spännande jag sett, men det blir säkert bra. Kram!

    SvaraRadera
  3. Du får trösta dig med att du är "supermodern"!
    Det ska ju vara solids nu!
    Det kommer att bli snyggt till slut!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Gillar blocken! Jag tror att det blir snyggt när det blir ihopsytt även om tygerna känns lite trista.
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  5. Härliga må-brassysslor :)

    Tycker nog att ditt sya kan bli läckert.

    Kram!

    SvaraRadera