onsdag 10 december 2008

Utmanad

Världens bästa Smålänning har utmanat mig i sin blogg. En lista med påståenden där jag ska kryssa i det som stämmer på mig. Meningen är att jag ska utmana fler, men eftersom vi börjar närma oss jul och åtminstone jag har en stor stressklump i min mage, så får den som känner att den har tid att lägga upp listan och sätta rätt kryss gärna göra det. Finns fler av er som jag vet läser min blogg som jag skulle vilja veta mer om, vad har ni för skellet i garderoben?? Är det nån som törs anta min utmaning?? Här är iaf min lista!
Jag har:

( ) hånglat med någon av samma kön ¨(om inte en puss på munnen räknas förståss)

(x) varit kär (ohh ja många gånger men nu var det länge sen sist)

( ) fått sparken (inte ännu iaf...)

(x) varit i knytnävsslagsmål (hade ett j-a temperament när jag var yngre, inte bara på mornarna)

(x) rymt hemifrån (cyklat in på barnavårdcentralen på min trehjuling och glatt talat om att jag har rymt min mamma ligger och sover)

(x) haft känslor för någon som inte känt samma sak (blev som mer spännande så i tonåren)

( ) blivit arresterad (om det inte räknas att jag blivit utkastad av vakter på en krog)

(x) hånglat med en främling (även det en tonårssynd)

( ) gått på en blinddejt (nää vet du vad sånt aktar jag mig för)

(x) ljugit för en kompis (men bara vita lögner)

( ) varit kär i en lärare (hmm har nog inte haft en manlig lärare under 40 när jag gick i grundskolan och det var ju rena rama gubbarna som kunde dö när som helst)

(x) skolkat (om jag har, ett av tillfällena slutade som spritförgiftad på akuten)

( ) sett någon dö (har suttit vak hos döende många gånger men de har väntat tills jag lämnat över)

( ) varit kär i en av mina internetkompisar (har i stort sett bara kvinnlöiga sånna och min dragning är åt det motsatta hållet)

( ) varit med på TV (sånt aktar jag mig noga för)

(x) flugit (ett par gånger har det nog blitt)

( ) spytt i en bar (nää men utanför)

(x) sett en del av dig själv brinna (spillt ut en B52:a på handen, låg som ett blått skimmer över den men det kändes knappt)

(x) ätit sushi (WOW säger jag bara)

( ) åkt snowboard ( bryta benen kan jag göra ändå)

(x) varit i ett våldsamt förhållande (usch ja)

(x) tagit smärtstillande (men bara om jag känner mig döende)

(x) älskar eller saknar någon just nu ( både barnen, husdjuren och så sambon förståss)

( ) legat på rygg och sett molnen flyga förbi (vem fan har tid med sånt??)

(x) gjort en snöängel (varje vinter, även i år)

( ) haft ett te-party (hmm sånt är väl bara för tanter??)

(x) byggt ett sandslott ( fast de har spoalts bort rätt snabbt)

(x) lekt uppklädd (absolut!)

( ) åkt släde (skulle gärna göra det nån gång)

(x) fuskat när jag spelat spel (törs man erkänna sånt?)

(x) somnat i skolan/på jobbet (ooppss, men det är så länge sen att det är preskiberat nu)

( ) använt ett falskt id (faktiskt inte)

( ) tittat på en solnedgång (hur kul är det?)

( ) varit med i en jordbävning (hoppas jag slipper)

( ) rört en orm (nä vet du vad)

( ) sovit under stjärnorna (nä men på höskullen)

( ) blivit rånad (vem skulle våga det? :))

(x) blivit missförstådd (är det nån som inte blivit det?)

(x) vunnit en tävling (mest lotterier men det räknas väl?)

(x) gått mot rött (men inte med barnen)

( ) blivit avstängd från skolan (kanske nära men klarat mig på mållinjen)

(x) varit i en bilolycka ( ett flertal gånger men inget allvarligt)

(x) haft kramp (en riktig sådan efter jag fått min dotter)

(x) känt mig som en utstött (absolut)

(x) hatat ditt utseende (ja, men det var länge sen numera har jag insett att hat endast förtär)

(x) varit med i radio (upp till 13 för en hiskelans massa år, även på en lokal radiostation har jag varit med om vunnit lite priser)

(x) varit vittne till ett brott (ett rettfyllo som kört i diket)

(x) ifrågasatt ditt hjärta ( det gör jag varje dag när jag ser på KG, hur kunde jag välja honom? )

( ) varit besatt av post-it lappar (nä fyy tusan)

(x) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna (mysigt värre)

(x) varit vilse (först lät jag bli att kryssa i men sen kom jag på att jag har ju vimsat en del i vår huvvestad)

(x) simmat i havet (men så klart)

(x) känt som om jag håller på att dö (haft en svår flunsa och då trodde jag att jag skulle dö)

(x) gråtit mig själv till sömns (det var länge sen)

( ) lekt polis och rånare (nä men röda och vita rosen, är det samma sak?)

(x) sjungit karaoke (stackars dem som tvingats lyssna)

( ) betalat för mat med bara mynt (kanske skulle testa nån gång?)

( ) gjort något med dig själv som du inte borde gjort (svår fråga men jag tror inte det)

(x) busringt (oj ja)

(x) fångat en snöflinga på tungan (har väl hänt)

(x) dansat i regn (älskar regn, ibland)

( ) skrivit ett brev till tomten (hur ska han ha tid att läsa alla brev, han har ju viktigare saker för sig)

( ) tittat på solnedgången tillsammans med någon du bryr dig om (sånt tjafs har jag inte tid med)

( ) gjort upp eld på en strand (bara på avsedd grillplats)

(x) åkt rullskridskor (testat en gång, gick inge vidare)

(x) fått en önskan inslagen (närmare tre, mina barn)

( ) haft sex med en apa ( iofs en relativ fråga)

( ) hoppat från en bro (nä vet du vad har ju broskräck)

( ) sagt till en främling att du älskar honom/henne (tror inte det iaf, men säker är jag inta)

( ) kysst en spegel (läppstiftspussar har jag gjort men tungkyss nää)

(x) sjungit i duschen (varje gång)

(x) burit en svart klänning (senast i helgen)

(x) drömt att du gift dig med någon ( ja men det var ingen trevlig dröm)

( ) limmat fast din hand i något (mycket tok har jag gjort men det har jag klarat mig från)

(x) fastnat med tungan i metall (allt man inte ska göra måste ju testas...)

( ) kysst en groda ( nä fy tusan så äckligt)

(x) suttit på ett tak (tom cyklat trehjuling på ett garagetak i tvåårsålder, naken var jag dessutom)

( ) skrikit så att du inte fått luft (nästan har väl hänt när paddor och annat tok dyker upp ur intet)

( ) byggt en kärra (varför skulle jag?)

( ) pratat i telefon i mer än sex timmar (fy du skulle ju örat trilla av, räcker med två timmar, men numera mailar jag hellre)

(x) stannat uppe hela natten ( det har väl de flesta gjort nån gång?)

( ) inte duschat på en vecka ( egentligen ja, men då har jag badat istället)

(x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet (även pallade äpplen)

(x) klättrat i träd (ohh ja, men det var ett tag sen nu)

( ) haft en träkoja ( ungarna har, räknas den?)

(x) är rädd för att titta på skräckfilm ensam ( rädd även med sällskap)

(x) tror på spöken (ser min spegelbild varje morgon och den finns ju)

(x) burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger (alltid retar det nån var min devis när jag var yngre)

( ) blivit puttad i en pool med kläderna på (tror inte det, har alltid hoppat i frivilligt)

(x) blivit tillsagd av en främling att du är het (men länge sen var det...)

( ) brutit ett ben (nä men en arm)

(x) fångat en fisk och sen ätit den ( på ett läger för en himlans massa år sen)

(x) skrattat så mycket att du grät (jodå det händer då och då)

(x) gråtit så mycket att du skrattade (tror det iaf)

(x) fuskat på ett prov (hm jadå ett fysikprov..)

( ) haft en Britney Spears-skiva (dottern har men inte jag)

(x) glömt någons namn (händer inte ofta)

(x) sovit naken (men inte varje natt)

(x) sårat någon du älskar (har säkert hänt)

(x) blivit sårad av någon du älskar (så klart)

( ) tittat på mer än tre långfilmer i sträck (glad om jag tittat på en i sträck)

( ) sprungit tills du ramlat ( snubblat har jag men inte ramlat av utmattning)

( ) tjuvtittat i tjejernas/killarnas omklädningsrum ( det är väl inte för sent ännu?)

1 kommentar:

  1. Hej!
    Har antagit din utmaning i min blogg.
    Med fantasi så kan man ju tolka in hur lite eller mycket som helst i svaren.
    Kan tänka mig att min familj inte tror på en del av svaren.
    / ilda

    SvaraRadera