tisdag 23 december 2008

Julefrid

Nu är huset städat och jag tror att vi skulle få godkänt av Hälsovårdmyndigheten, host harkel, ja inte mitt syrum då förståss, men det är ju Mucklorna som envisas med att stöka till. De har tom gömt mitt minneskort till kameran så de tre sista necessärerna jag sydde och överlämnade igår är fotade av dottern med mobilkameran i bilen på väg till stan. Inte världens bästa bilder, vilket är synd för den ena necessären blir riktigt snygg, sydde ju i mina favvotyger.

Som sagt bilden är usel men necessären är snygg. Ska flörta med beställaren och se om jag inte kan få bättre bilder av henne. Nu har jag lurat Mucklorna och köpt mig ett nytt minneskort, behöver iaf två :) Har även köpt mig en minneskortsläsare så jag slipper använda gubbens dator för att ladda in bilder, det är så mycket smidigare att kunna göra det på sin egen dator.

Nu är vi rena och fina inför julen, efter vår julbastu hos svärmor. Fick underbart god "riktig" risgrynsgröt ingen tub från Bob här inte. Skinkmackor och rökt lax fanns med på bordet. Gisses vad mätt jag var, kunde inte ens klämma i mig en av svärmors julstjärnor som är något av ett måste till jul. Nu ska jag iaf ta mig en bit av annanaspajen som dottern bakade igår, den smakade inte kattbajs! Men det gjorde romglöggen, fy tve vale så äckligt. Men jag ska tvinga i mig en slurk till imorgon och på juldagen.

Passar på att önska er alla en riktigt underbar Jul, med trevlig samvoro och massor av god mat, ett å annat paket är väl inte heller fy skam!

6 kommentarer:

  1. Nu är jag fullkomligt mållös.... Snacka om att bli överraskad och glad!!!!
    Så otroligt fantastiskt, så himla fina grejjer! Kändes som en hel julklappssäck fylld med unika fina ljuvliga grejjer!!
    Tusen tusen TACK!!! Vet ej om du fick sms:et jag skickade t lika underbara Smaulandskan Nina???

    Jag saknar ord som kan beskriva hur glad jag blev och hur jag uppskatar filten, necessären och lilla väskan t skötväskan!!!

    TACK!!!

    God Jul igen, du härliga duktiga goa Lizzan! :-)

    SvaraRadera
  2. God Jul och Gott Nytt År önskar jag dig.Julkramar av Lena.

    SvaraRadera
  3. En riktigt GOD JUL till dig med.
    Och visst är det skönt när julefriden infinner sig.
    Kram Kerstin i Råröd

    SvaraRadera
  4. Tassar in och önskar dig och de dina en riktigt härlig jul!

    Detta önskar jag även Mucklorna, för jag är övertygad om att de bidrar till din otroliga kreativitet i syrummet - om inte annat så måste du ju vara påhittig för att lyckas hitta allt som de gömmer undan för dig titt som tätt.. ;-)

    Julstjärnor, det gör min svärmor alltid också! Typiskt finsk jultradition/bak månne?? ;-)

    Största kramen hittills kommer här!

    SvaraRadera
  5. Hej Lizzan!

    Jag önskar dig en riktigt härlig
    GOD JUL och ett
    GOTT NYTT ÅR!

    Julhälsningar från..
    Annika Sundberg
    Arjeplog

    SvaraRadera
  6. Ha en underbart härlig jul!
    Med god mat och klappar.
    Kram

    SvaraRadera