söndag 21 december 2008

Julen närmar sig

Den knackar alldeles strax på dörren och förberedlserna fortsatte idag. Jag och Lilleman var till Thuns och köpte julskjortor till honom och storebror. Han är väldigt bestämd vad gäller kläder vår lilleman så han kunde inte låta mamma bestämma en så pass viktig sak.
Jag har varje jul och annan högtid försökt få på Lilleman en skjorta, har köpt flera olika varianter, men han har blankt vägrat. Det har inte känts som en kamp jag till varje pris måste vinna så han har sluppit undan, men jag har fortsatt mitt tjat :) För några veckor sedan skulle han på disco i skolan. Direkt när han kom hem frågade han om det var okej att duscha, jag ryckte till av förvåning (lyckades dock dölja den) svarade glatt javisst. Det är ytterligare en sak som jag och Lilleman brukar ha tvister om, nyttan med att duscha, det är dock en kamp där jag inte gett mig. Jag diskade vidare och efter en stund stod han med två skjortor och frågade vilken jag tyckte passade bäst. Vi kom fram till att den med kort ärm nog var bäst för det kan bli varmt på ett disco. När han var färdigklädd kom han ut i köket igen och sa att Nu är jag redo, nä förresten jag måste ha mumma under armarna oxå. Ett stygn av både vemod och stolthet kändes i mitt mamma-hjärta, min Lille gosse är på väg att bli stor....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar