söndag 28 december 2008

Sista dagen

Så var denna långa härliga ledigheten till enda och imorgon är det dags att jobba igen. Tröst i mörkret är att det bara är två dagar att arbeta, sen en lång ledighet igen. Både igår och idag har jag sytt så nog axeln har medgett. Resultatet blev fyra glasunderlägg (design Linnea artline) som Frugan ska få på nyår.
Har tre necessärer kvar på beställningslistan som ska vara klara till början av året. En av dem som en kille som gillar golf ska få blev klar idag. Den är sydd i fuskskinn med maskinbroderi.

Igår sydde jag en necessär av tygerna som låg i väskan jag fick i julswapen, gjorde den som en romantisk historia som inte alls är min stil, men jag gillar resultatet iaf. Nu lyssnar jag på en talbok och funderar på om jag ska sy lite till eller bara ta det lugnt. Troligen blir det lite sömnad....

1 kommentar:

  1. Uursnygga glasunderlägg. Skulle nog inte sätta några glas på dem, med risk för att grisa ner dem.
    Golfnessecären ser helproffsig ut och den romantiska är sååå söt!!
    Kram L.

    SvaraRadera