tisdag 2 december 2008

Jättegäsp

Sylusten slog till igår kväll, egentligen alldeles för sent för att vara nyttigt för mig. Svårt att avsluta och komma i säng, vilket helt klart känns idag. Huvvet känns som det vore fullt av tuggummi och ögonen fulla av grus. Får ta och dricka lite extra kaffe så ska det nog lösa sig. Blev nästan klar med en necessär till en prinsesstjej, saknar rosa blixtlås för att kunna sy den klart, får ta en sväng till Quiltbiten på vägen hem idag. En liten smygtitt på nessen;


Avslutade även den tredje Blombebisen, fattas en, sen ska jag klura ut hur jag ska få ihop det och vad det ska bli.


Köpte så läckra julgardiner på Thuns när jag var där i fredags, de sitter nu på plats i köket, men jag har ännu inte köpt en glödlampa till min svart julstjärna, får göra ett kryss på handen så jag kommer ihåg det idag.


Idag ska vi på nytt återbesök till doktorn med A, hoppas det går lite fortare än de tidigare besöken. Nu ska jag hoppa i kläderna och ge mig av mot jobbet.

7 kommentarer:

  1. Här är en till som kom i säng alldeles för sent. Det straffar sig. Den där prinsessan är ju alldeles underbart söt! Och julgardinerna är ursnygga! Ha en bra dag! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga tomtar!! Och den där prinsessan ser ju inte ut att gå av för hackor heller... =)
    /June på www.junebacken.se

    SvaraRadera
  3. Tisdagar är alltid värst!
    Värre än måndagar.. Man kommer alltid i säng försent på måndagen eftersom man har helgkänsla kvar i kroppen och efter det blir tisdagen helt förstörd!!

    // Linnea (som också kom i säng försent)

    SvaraRadera
  4. Så härliga tomtar!! För att inte tala om dina blombebisar. Dem är ljuvliga!! Kul att du fått sylusten tillbaka.
    Kram Kerstin i Råröd

    SvaraRadera
  5. Jättemysiga gardiner! :-)

    SvaraRadera
  6. ..hmm, tuffa gardiner, blir nog en tur till Thuns ;-)
    Necessären ser ut att bli alldeles perfekt prinsessig till en liten tjej.
    Kram, Anne-Marlen

    SvaraRadera
  7. Det går liksom inte att slita sig, sova kan man väl göra en annan gång. Härlig prinsessa!

    SvaraRadera