tisdag 23 december 2008

Uj uj

Nu är det nära, spänningen känns nästan i hela huset. Imorgon är det dagen D för barnen och förväntningarna är stora. Igår var jag och dottern till Uppsala för att göra de sista inköpen. Hittade bara en julklapp men maten handlades så idag kan det bli laga av efter städandet. Ska ta en tur till Thuns och köpa nått nödpaket så att det känns helt klart.
Alla beställningsnecessär som skulle bli klara till jul är det och det känns skönt, nu har jag tre kvar att sy i mellan dagarna och det fixar sig.
Idag står som sagt matlagning, städning och inhandlada de sista julklapparna på schemat. Ikväll ska vi åka till käraste svärmor och ta julbastun. Sa lite så där finkänsligt att vi alltid brukar äta risgrynsgröt och skinkmacka dagen före julafton, men det kan vi göra när vi kommer hem.... Hon sa bestämt att det skulle hon se till att fixa. Så ikväll blir det dan före dan mys hos svärmor. Härligt! Men för att jag ska kunna åka dit så måste jag fixa färdigt här först, så nu får jag allt lyfta den tunga bumpen och sätta fart..........

2 kommentarer:

  1. Åh, vad sotis jag blir när jag hör att ni ska ta julbastun ikväll... Det har vi som tradition i vår lilla familj oxå.... Men iår - nu när vi flyttat hit till Borås - har vi ingen sauna här hemma.... Har inte funderat ut hur vi ska lösa det ännu....

    Vill oxå bara passa på att önska en riktigt riktigt riiiiktigt God Jul på dig, ifall jag inte får tillfälle att kika in här innan stundande julafton!
    Julkramar kommer här!!!

    SvaraRadera
  2. Låter skönt med julbastu...hoppas min svärmor i granngården eldar upp sin bastu ikväll för jag orkar (läs hinner) inte röja ur vår :)
    Ha en skön Jul!!!!!

    SvaraRadera