onsdag 8 april 2009

Motgångar

Igår spillde jag kaffe på min bärbara dator och fick en j-a fart för att rädda den då kör jag på min stortå med ena hjulet på stolen. Torkade bort kaffet och allt verkade okej, det är ju spillskydd i den, men nu på morgonen upptäckte jag att minst en knapp inte funkar och den är nödvändig för att komma ut på nätet. Så nu sitter jag vid gubbens dator och tycker att livet känns lite surt. Men vad är väl en trasig dator och svullen stortå? Fick ju lite glädjane besked igår, om ni minns att jag skrev i gåtor för ett tag sen om att det händer grejor. Den dagen var jag på anställningsintervjuv. Nu är det klart att senast efter semestern börjar jag där. Jag är tjänstledig från mitt jobb för det här är bara ett vikariat i ca ett år. Idag har jag 5,5 il enkel resa, en timme i bil för att ta mig till jobbet. Till det nya är det 1,8 mil, tar ca en kvart att åka. Innebär att jag tjänar ca 1,5 timme i restid varje dag!!
Nu är det dags att spotta i nävarna och fara iväg till jobbet. Ha en bra onsdag!

5 kommentarer:

  1. Kortare resväg till jobbet = mer sytid hemma :) Grattis till nya jobbet! Och krya på tån och laptopen.

    SvaraRadera
  2. Härligt med medgångar! Grattis! Och tänk så mycket extra sytid du får!

    SvaraRadera
  3. Stooort grattis!! Härligt med mindre restid! Pyssla om tån och hoppas att PC'n går att rädda! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Grattis till jobbet!
    Jag vill önska dig en riktigt GLAD PÅSK! Sköt om tån!

    SvaraRadera
  5. Grattis till jobbet!!! Det ska bli spännandet att höra allt om det nästa helg.

    KRAM

    SvaraRadera