onsdag 22 april 2009

Ännu ett vårtecken

Skrev för ett tag sen om att tvätt på stäcket och grillpremiär är säkra vårtecken för mig. Nu har det dykt upp ännu ett, det går inte att fånga på bild. Men varje fiber i min näsa fångar upp doften, den äter sig in i kroppen och får mig inte direkt att vilje hänga ut min tvätt, för det är inte en doft jag vill ha med i sängen och definitivt inte n doft jag vill somna av. Ni som bor på landet eller vistas där ibland vet säkert vad jag yrar om, ja just det; Koskit som bönderna så glatt sprider över sina åkrar utan minsta hänsyn till att det luktar av bara fan!

3 kommentarer:

  1. Ja den doften kan man vara utan.:-)
    Har haft oturen att tidigt en vår hängt ut tvätt på tork. Naturligtvis så kom en av bönderna runt omkring och satte igång att sprida denna obehagliga lukt. Så det vara bara att ta ner tvätten och tvätta om.
    Maskinen som sprider kallades av dottern för spreskidare när hon var liten, och inte kunde säga gödselspridare.
    Hoppas att ni slipper odören snart.
    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  2. Aaaah dessa ljuva bajsångor - inhalera och var glad; våren är här! ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Mumma! Samma doft mötte mig när jag klev av tåget här hemma. Det är sånt man får stå ut med när man bor på "landet"! Kramar Ullis

    SvaraRadera