måndag 13 april 2009

Bra måndag

Detta borde vara en alldeles förträfflig måndag, sovmorgon till åtta, starta dagen i syrummet. Plockade fram ett UFO igår och fick förnyad inspiration att få det klart, men vad händer jo strykjärnet bestämmer sig för att det får vara nog. Ryker och stinker bränd plast, inköpt i januari så lite längre trodde jag väl att det skulle hålla. I ren frustration så högg jag tag i disken, KG kom ner och kände den härliga doften, när han förstod vad som hänt frågade han mjukt, Står du och frustrationsdiskar? Den gubben känner sina löss på fången, fast skam vore det annars efter alla år.
En glädje i allt elände är att jag vann i Annas utlottning igår, två FQ från Veronicas . Har redan en plan för vad jag ska sy, den som kan gissa vinner en cykelpump!!

9 kommentarer:

  1. Eftersom jag älskar cykelpumpar så gissar jag på NECESSÄR????
    kram...

    SvaraRadera
  2. Vilket rackars strykjärn. Lite längre än tre månader ska de i alla fall hålla :o(( Grattis till vinsten!!! Jag tror jag vet hihi kan det kanske bli nån nesse? Ha en superdupermåndag! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Det där lät inget kul!
    Men det går väl på garantin? Men inte är det kul inte..
    Hoppas du får nåt gjort trots allt!

    Kram! Linnea

    SvaraRadera
  4. Hej! Hoppas du haft en bra påsk.
    Taskigt av strykjärnet att ge upp, men grattis till vinsten.
    Som jag är övertygad kommer bli förvandlad till en jätte läcker nesessär.
    :-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Trasiga strykjärn är ingen höjdare. Jag köpte ett med 3 meters sladd häromsistens. Himlans bra :) Som tips inför eventuellt nyinköp :)

    SvaraRadera
  6. Jäklars vilken dålig kvalite på dagens strykjärn.
    Jag tror att du syr ett par vackra strings i lappteknik åt din älskade man, till glädje för både dej och honom.
    Ha det gott!!!!!

    SvaraRadera
  7. Oj, det är verkligen en strykande (ha ha ha, jag är så rackarns rolig!!) åtgång på strykjärn hemma hos dig!

    Vi kan väl höras i veckan angående fredag?

    KRAMEN så länge!

    SvaraRadera
  8. kanske en neccesär som du skall sy, men en cykelpump har jag redan inhandlat hiii.

    SvaraRadera
  9. Jag gissar också på necessär, hi hi. Svårt. Men du. Strykjärnet. Allvarligt. Åk tillbaks med eländet och reklamera.

    SvaraRadera