söndag 19 april 2009

En färdig Quilt

Snart slår husbilssäsongen till på allvar och det blir dags till att ut å rulla på vägarna. På kvällarna blir det ibland lite kyligt och då kan det vara skönt att dra en mysig quilt över benen. Har två på gång för det ändamålet, båda sydda av Jelly rolls, den första, som jag tidigare visat smygtitt på är nu klar. Den har mysig lite tjockare flanell på baksidan och bomullsvadd.
En miljöbild tagen av min nioåroge son;
Ännu en;
Mönstret jag har använt är ett gratismönster från Anette L Mitt täcke blev lite för litet för min smak så jag tog bitar som blev över när jag skar blocken och sydde fast så att täcket fick raka kanter och sydde på en bård.
Närbild av quiltningen;
Nu ska jag slappa en stund innan det är dags för sängen!

12 kommentarer:

  1. Läckra bilder.
    Jag har också gjort en quilt i det mönstret mkt kul att göra.
    Funderar på att göra en till mig själv också, då jag som vanligt gav bort den andra.

    SvaraRadera
  2. Så fin den blev! Och kviltningen är supertjusig!

    SvaraRadera
  3. Usnygg!!! Quiltningen i bården är superfin! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Men du är ju inte sann! Jäklar vad fort det gick att få till den filten!! Och snygg blev den dessutom! Jag gillar kontrasten mellan det pastelliga och den röda bården. Och quiltningen ska vi ju bara inte prata om - jag kommer ALDRIG bli så duktig som du! Snyft!

    SvaraRadera
  5. Jättefin, med fantastisk quiltning! Jag ska sätta kniven i en jellry roll till helgen, men velar fortfarande vilket mösnter jag ska använda.

    SvaraRadera
  6. Den blev ju jättefin!
    (som om jag hade trott något annat!)

    SvaraRadera
  7. Hejsan!
    Snygg den blev!
    Jag har också utnyttjat Annettes gratismönster, toppen ligger ännu och väntar på kviltningen. Men jag lade ut mina trianglar lite annorlunda. Tror jag sätter bomullsvadd emellan, det är så gosigt.
    Vad härligt med husbil, vi kikar jämt på såna, men än så länge har vi vagnen kvar. Så mysigt att krypa under kvilten på kvällen när man varit ute och campat.

    SvaraRadera
  8. Ytterligare en härlig kvilt! Förstår inte hur du orkar och hinner så mycket.... Fint kviltad som vanligt också! Kram Katarina

    SvaraRadera
  9. Täcket blev jättefint!

    Jag åkte hem från jobbet redan i morse, magen är kaputt...

    Har inte orkat blogga om helgen ännu men det kommer.

    KRAM

    SvaraRadera
  10. Åhhhhh super,,,som vanligt. Rackarns va du är produktiv.
    Men himmel o vilken fin quiltning. Så himla avis jag är .
    Kramizar i massor
    Lotta

    SvaraRadera
  11. Åh så fint du quiltat!!! /Jessica

    SvaraRadera