söndag 19 april 2009

Kvicknar snakta men säkert till

Fortfarande sliten efter helgens bravader men men det är smällar man får ta. Jag hade iaf trevligt och tror inte jag skämde ut mig alldeles, och om jag nu gjorde det i någons tycke så skiter jag fullständigt i det :)
Här satt vi och väntade i två timmar på att få gå på båten, när bilden togs var det fortfarande ganska lugnt med folk, innan det var dags att resa på sig var terminalen nästan proppfull.

Tyvärr så var middagen halv åtta och den som känner mig vet att det är alldeles för sent att äta så jag var både frusen, skakig och småirriterad innan jag äntligen fick hugga in på maten. För en gångs skull åt jag både lugnt och lagom mängd, ville ju orka dansa natten lång. Bild på mig och KG, utan tungor eller grimaser för en gångs skull :)Jag fryser lite fortfarande så jag har tjuvat KG´s jacka. Vårt trevliga sällskap;

Efter mniddagen blev det shopping i Taxfree och sen ner i hytten, nu kom även jag lite smått i form och värmen steg sakta men säkert. Jag och N gick upp före killarna och kikade runt var det fanns drag, konstaterade att det inte var mycket mer än golvdrag nån annanstans än i dansbaren, så där bänkade vi oss och snart var grabbsen med. Kameran fick dock stanna i hytten, allt behöver inte förevigas :) Att jag hade ont i håret igår måste ha berott på att vi stod och headbangade när bandet spelade rocklåtar, har ju rätt mycket hår att slänga runt på så det klart att de blev lite ömma. Vi höll igång till två, sen så drog vi oss tillbaka till hytten och slocknade vid halv tre. Upp klockan sju och äta frukost. Den var lite av en besvikelse, saknade finska piroger som jag längtat så länge efter. Åt iaf mig mätt och det är väl det viktigaste. Solen sken utanför fönstret så vi hade stora planer på att sitta i solen och få ite färg på näsan, tjii fick vi det blåste kallt som tusan.
Drog istället tillbaka till hytten, där jag och N läste varsin bok och grabbarna kollade på ishocky Lite lyxigt kändes det med TV på rummet. Min lunch bestoda av detta;

Säger som Pumba Slemmigt, men mättande!! Väl hemma blev det pizza till middag och som sagt slappande i soffan mumsande på Sips.


Har sen i morse quiltat vidare på mitt täcke, det är nu nästan klart, kanske med lite tur kommer det mer bilder på det senare under dagen.

2 kommentarer:

  1. Ha ha...vad skoj. Jag trodde du hade så ont i håret så du TRODDE det var sips du åt, men skrattar bäst som skrattar sist...det FINNS ju Sips!
    Nåväl, hoppas dom smakade. Trevlig resa verkar ni ha haft. Synd att det är så kyligt nu när solen ändå syns till.
    Kram!

    SvaraRadera