lördag 12 mars 2011

Vilken härlig dag!

Solen har varit på sitt allra mest strålande humör och trots att jag är lite hängig har jag varit ute en del. KG och kära pappsen fick ett besök av mig och Lilo när de var i skogen för att fälla träd. Det var en hel del som behövdes rensas bort, men KG hittade ett han tyckte mycket om så det fick vara kvar.
Fick lite energi av att vara ute i luften så nu har mitt ena scrapstäcke bårder;
Vet inte riktigt vad jag ska tycka om det, men det vill nog bli bra till sist. Bara till att gå på baksidejakt och sen ett av de svåraste momenten.... Att välja vilken quiltning.... Frihandsquiltning blir det för nått annat är jag inte tillräckligt bra på, men vilket mönster ska det bli?? Bara till att gå på ännu en jakt, men denna gång i cybervärlden, finns massor av tips och trix lite varstans så jag ska nog hitta nått jag vill ha till sist!



8 kommentarer:

  1. Så vackert Lizzan, for en jobb, du kan vara stolt.

    kram från audi

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ett jättesnyggt arbete du gjort!
    Jag håller med dig angående kviltningen!
    Har "kört i diket" idag, men det är något som jag helst undviker!
    Inte min melodi!
    Så svårt!!!
    Ha det godare!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  3. Wow! Det är supersnyggt! Du är ju en fena på att quilta så det kommer att gå som en dans, det är jag övertygad om! Krya på dig! kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Sk*tläckert, du fixar alldeles säkert en läcker baksida och tuff kviltning.
    Visst har vi haft härligt väder idag. Mysig KG som kramar träd ;-))
    Kram till dej från mej.

    SvaraRadera
  5. Jag gillar ditt täcke jättemycket! Lycka till i jakten på baksida och sedan kviltningen, fast kvilta det kan du!

    Kramar!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  6. Sketasnyggt täcke du gjort och quiltningen kommer nog att försköna det ytterligare. Tuta o kör!
    KramA

    SvaraRadera
  7. Instämmer med övriga Du fixar det säkert.
    Kram

    SvaraRadera