lördag 19 mars 2011

Soffköp och storröj

Vi har som sagt ganska länge behövt nya soffor, men det som har alltid dykt upp andra tråkutgifter när vi stått i begrepp att öppna plånboken. Vi kanske inte är helt överrens om vad vi vill ha, men jag fogar mig i detta fall och går med på skinnsoffa trots att det inte är att tänka på att ligga lättklädd i soffan, känns ju som om hela soffan följer med när man ska resa sig. Nu hittade vi en grupp på blocket och bestämde oss för att slå till, när jag ringde imorse så var den en som ringt före och det verkade inte bli nått. Startade då projekt omflytt av rummen. Mitt "gamla" syrum ska ju mellansonen få och det lilla jag huserat i nu ska bli lillemans. Sagt och gjort, ut med alla saker från båda rummen i hall, vardagsrum och kök. En sjuhelvetes röra blev det!! KG suckade djupt ruskade på huvvet och utbrast "Du har för mycket skit gumman", han är rätt modig min Gubbe, hade jag haft nått hårt i handen har jag nog kastat det i huvvet på honom. Kalla mina värdefull underbara tyger och tillbehör för skit...
Jaja, jag kallar ju hans dyra fiskespön för pinnar, så det får väl anses som jämnt upp. Mitt i allt stök så ringer tjejen som hade annonsen att sofforna var våra om vi ville ha dem. När vi kom hem och fått dem på plats insåg vi att det kanske inte var ett helt genomtänkt köp. Ser ut som vi placerat dockmöbler och inte är de väl heller de bekvämaste vi haft. Men de är betydligt snyggare än de tidigare som sett sina glansdagar på Gustav Wasas tid eller så..... Nu får de duga tills plånboken tillåter ett mer genomtänkt och betydligt dyrare köp. Flytten är långt ifrån klar vi måste lösa kabelfrågan så det lär inte bli nån fortsättning förrens till veckan. Det började iaf klia i fingrarna på mig att sy en necessär. Letade upp en som är på go väg och jisses vad kul det är.
Men när jag nu fått fast ena gaveln så inser jag att jag nu inte riktigt tänkte igenom all steg, det var helt enkelt för länge sen sist....
Jag har ju glömt flärparna...... ja ja, bara att göra om göra rätt men si det får allt bli morgondagens bekymmer.....
 God natt alla godingar därute!!!

6 kommentarer:

  1. Ungefär samma kommentar har jag fått av min gubbe men jag kan inte ge igen för han har inte mycket prylar.
    Du får ligga på en kvilt så du inte fastnar i lädersoffan.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller fullständigt med om soffans benägenheter (skinnet alltså)...
    Vilket slitgöra du fick o ja man får ju ta det onda med det goa o påminna sig om att det blir ju fint när det är klart....
    Nessar är jag fortfarande värdelös på trots flera försök o undrar nu om jag någonsin komma lära mig - dragkedja o flärpar o allt...Tröstar mig med att se dina fina!
    Kramiz

    SvaraRadera
  3. ha ha skrattade gott, åt inlägget ja va saker man har alltså.
    JAg har målat en bänk,, ja det var ett onödigt köp för de blev inte som jag tänkt mig med elnapressen( gammal o köpt på blocket ).
    jag skulle ha pressen på bänken, men de blev inget bra alls, så nu är bänken fylld med skit istället ( ja menar sybehör hi hi.

    SvaraRadera
  4. Ja se karlar, de begriper sig inte på det viktiga här i livet! Grattis till soffköpet! Blocket är suveränt, man kan möblera ett helt hem för nästan inga pengar alls :o) Kramar Ullis

    SvaraRadera
  5. Hemma hos oss har maken fått ge sig för jag vägrar skinnsoffa av just de skäl du räknar upp. Som tur är har min gubbe inga kommentarer om mitt rum och min "prylsamling", mer än möjligtvis att jag själv får städa.

    SvaraRadera
  6. Hihihi - en god vän till mig som inte är svensk fick följa med oss och meta abborre för första gången, och då myntade hon det härliga: "Jag behöver en fiskpinne"! Vi skrattar fortfarande gott åt det härliga uttrycket!

    SvaraRadera