torsdag 31 mars 2011

Tänk....

..att det aldrig kan gå smidigt och som jag vill! Har slitit hela kvällen med en löpare av de scraps som kom från EvaJ i måndags. Har ju dessutom glömt av hjärtan denna månad. Så löparen blev quiltad med hjärtan. Den är nu alldeles klar och fotad, men då vill inte kortläsaren vara med och inte orkar jag leta upp sladden heller. Trixade hit och dit, när jag var redo att ge upp, så vips funkade det!!

Nu ska jag under helgen välja ut lite scraps och klura ut vem som får pinnen av mig ;)
Passar på att tacka för alla underbara komentarer om min picnic filt.Stolekan är ca 1,5 x 1,5m och baksidan har ett grönt tyg så gräsfläckarna inte syns så förfärligt väl. Kaffe, choklad, blåbär och annat som ger svåra fläckar får intas utanför filten!! Kakor som på sin höjd smular kan godkännas att äta när man sitter på filten, så nu picnic filt blir det nog inte riktigt fullt ut, mer nått att sitta och sola på ;)
Nä nu orkar jag inte mer idag, dags att sova så att jag orkar med fredagen ;)

11 kommentarer:

  1. Jättehärlig!!!
    Det löste du bra!!!
    2 utmaningar i en!
    Ha en fin fredag och ha det gott!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  2. Härlig löpare, en att bli glad av.
    Kram

    SvaraRadera
  3. :0) Bra jobbat! Den hade gärna fått legat på mitt bord!
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  4. Så fin löpare du sytt!
    Jag som nyss gjort mina första stapplande försök med frihandskviltning tycker din stippling med hjärtan är jättefin!

    Kramar!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Håller med Maja!!!Bra jobbat Lizzan!!Kram

    SvaraRadera
  6. Oj så fin den blev, ja du vet en som ger seg osv. du löste det i allafall, och det blev jettesnygt

    kram

    SvaraRadera
  7. mmmm den va söt, härliga färger, en man blir glad av

    SvaraRadera
  8. Läckra färger och helt otroligt fint quiltat :)

    SvaraRadera
  9. Vilken trevlig scrappyduk du gjort och fin hjärte-quiltning!
    Kram Lena i Kungsängen

    SvaraRadera
  10. Fin! Lite avis på Dig som är så duktig att qvilta
    Kram

    SvaraRadera
  11. Härlig löpare! Kram Anneli

    SvaraRadera