lördag 12 mars 2011

Kämpar på...

Jag mot Herr Virus och våren mot vintern..... Tror nog att det goda vinner mot det onda även denna gång, och även om de lärde kan tvista om saken så anser jag nog att jag och våren hör till de godas sida. Min kamp mot viruset lämpar sig inte på bild, men det tycker jag nog att vårnes kamp gör;
Den har ju en del att kämpa mot och Lilo gör sitt bästa att hjälpa til genom sina försök att krafsa bort snön:
Lilo utkämpade även en annan kamp, mot Spice....
Ingen av dem fick rivet skinn så jag anser nog att den blev oavgjord :)
Nu ska jag ta och sova en stund även om det bär emot denna underbart vackra dag, men ska jag bli frisk så....

5 kommentarer:

  1. Kämpa på och krya på dej, Kram!

    SvaraRadera
  2. Du är duktig som går och sover! Jag önskar att jag också hade ro till det!
    Krya på dig!
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  3. Åh vilken härlig "vårbild" med isen som smälter....
    Härligt! Snart är våren här med o vi blir alla glada igen - förhoppningsvis!
    Kramis o herr Virus hoppas jag är bortskrämd

    SvaraRadera
  4. I malmö blev himlen mörk igår vid lunchtid. Det började hagla så att hela marken blev vit och så kom det en rejäl åskknall...Man undrar ju när den "vanliga" våren ska komma.
    Rebecka

    SvaraRadera
  5. ...Glömde visst tacka för din kommentar. Övning ger färdighet så jag hoppas att jag blir ännu bättre med tiden. Än så länge håller jag mig mest till strechiga tyger.

    SvaraRadera