fredag 30 januari 2009

Sista skiddagen

Idag är det sista dagen för oss i backarna och visst är det kul att åka men det ska bli skönt att få åka hem och komma in i normala gängorna igen. Dessutom har jag fortfarande lite träningsvärk i mina ben även om det blitt bättre.
Igår åkte vi allihop på kvällsåkning i en och en halv timme. Killarna tycker båda att det här är skitkul och vi kommer säkert åka fler gånger även om det kanske inte blir hit till Åre nästa gång. Absolut inte i centrala delarna av byn iaf, med tanke på allt festande runt oss. Onsdag kvällen var det lugnt så när på några gäng som drog förbi på väg mot krogen. Jag låg och läste min spännande bok av Tess Geritzen och somnade utan störningar vid halv elva. Vid halv tre på natten vaknade jag med ett ryck och undrade om det var jordbävning eller nått, när jag skakat hjärncellerna på någorlunda plats så hörde jag hur det skrålades "eeefteerfeeest eefterfeest" och fattade vad det handlade om. Funderade en sekund om jag skulle ringa till störningsjouren, men kastade bort den tanken, nog för att jag närmat mig Tant-stadiet men nån surkärring är jag inte!
Igår åkte iaf de festande ungdomarna hem och vi har sovit helt ostörda inatt. Med tanke på att det är fredag idag så är det väl bara räkna med att det brakar loss ikväll igen. Nu ska vi alla fall hoppa i skidkläderna och kasta oss ut i backarna!

1 kommentar:

  1. Om man ska åka med familjen till en skidort är Bydalen ett perfekt ställe, lugnt (kanske för lugnt?) och massor av nedfarter och liftar!!

    // Linnea
    linblomman.zoomin.se

    SvaraRadera