fredag 30 januari 2009

Abstinens

Jag är så konstig i min kropp, igår kväll när jag skulle sova så kröp det som tusentals myror i min kropp och jag kom inte till ro. När jag väl slummrade till dök det konstiga mardrömmar upp. Drömde om mucklor som bar iväg med alla mina tyger och trådar, sabbade mina symaskiner. Vaknade med ett ryck och när jag fått ner hjärtfrekvensen och insett att det bara var en mardröm slummrat till på nytt då drömde jag att vi kommit hem och att det varit inbrott, det enda tjuvarna brytt sig om var att totallänsa mitt syrum. Efter den drömmen var det inte lätt att somna om, men det gick. Har fortfarande en konstig oro i kroppen och är omotiverat grinig. Alla dessa saker kan ju bara vara symtom på en sak; ABSTINENS. Inte efter alkohol, inte heller droger eller tobak. Nä värsta sortens syabstinens!! Hur kan jag vara så urblåst att jag frivillig utsätter mig för en hel vecka utan vare sig tyger eller symaskin, inte ens handsömnad fick jag med mig. Ni vet hur de säger; Är huvvet dumt får kroppen lida!!

4 kommentarer:

  1. Jisses, det låter som om ni måste skynda er hem. Abstinens är inte bra.

    Härlig vecka ni haft, bortsett från grannarnas festande då...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men hur kan du vara så dum att du åker bort utan sya??? Sån tur att det är hemresa inom kort. Kör försiktigt! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Du borde ha tagit med lite handsömnad....

    SvaraRadera
  4. Jisses en så´n abstinens, nu är goda råd dyra. På hemvägen måste ni absolut stanna i varje stad ni kör igenom för att leta reda på alla tygbutiker och shoppa för allt vad börsen håller annars blir det till sy-koma som kan sluta med att du blir en sy-grönsak på långvården och vem skall då förgylla vår vardag om du hamnar där?????? Jag bara frågar??? Nej nu tar du ditt ansvar och gör som jag säger, punkt slut! Men kör försiktigt.
    Kram L.

    SvaraRadera