måndag 19 januari 2009

Måndag hela dagen

Denna vecka hade kunnat få en bättre start, inte för att det egentligen hänt nått bara att allt varit så förbannat irriterande. Ungarna kvittrade som kanariefåglar innan jag svalt första klunken kaffe. Hur sjutton vågar dom?? Dessutom lekte de tjugo frågor med mig, att de bara fick ett surt muttrande till svar hjälpte inte, de fortsatte bara tjöta på.
Iväg i sista sekunden som vanligt, efter några hundra meter kom jag på att mobilen låg kvar hemma, tur vi inte hunnit så långt. Tjejerna hann iaf med bussen trots att det låg en luspudel med bromsolja i gaspedalen framför oss ner till byn. Efter att ha släppt av alla barn körde jag mot jobbet, hann ju inte långt innan jag var ikapp luspudeln igen, inte fanns det några möjligheter att komma om heller, så det blev en hel del svärande om usla bilförare som nästa gång kan ta bussen på väg in till stan. Kom iaf till sist fram till jobbet hetsade in och slog på min dator för att kontrollera var jag skulle vara på min kurs klockan nio (klockan var halv nio) datorn var självklart segare än ett vältuggat Toy och gissa om det rann fradga i mina mungipor. När jag äntligen fått igång datorseländet och öppnat mailprogrammet visade det sig att kursen började 13.00. Lommade iväg till lunchrummet och fyllde på kaffekoppen. Tog tag i dagens bahandlingsarbete och förmiddagen rullade på. Kursen var bättre än jag trott. Denna skitmåndag hade ju vad som helst kunnat hända. Hemresan gick väl inte någe fortare än det gjort på morgonen, det snöade ju och då kan bönderna som inte är vana att traktorn går fortare än 30 köra på i given hastighet, dessutom måste det bromsas ner till 60 vid möten vilket händer ofta, höll mig trots allt relativit lugn, nu är middagen överstökad och jag sitter med en kaffekopp och en bit 70% choklad och ber till högre makter att resten av veckan blir bättre än denna dag.

3 kommentarer:

  1. Usch, jag har också haft en jättejobbig dag. Inte ens kaffe och choklad hjälpte och DÅ är det ILLA. ;-(

    Vi håller tummarna gemensamt för att resten av veckan blir bättre.

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Oj vikken start på veckan,
    Klart att resten av veckan blir bättre och
    tänk va kaffe o choklad kan göra.

    Mys o må
    'Kramar
    Lotta

    SvaraRadera
  3. Jaså en SÅN dag! Håller tummarna för att du slipper fler av den sorten innan ni sticker iväg. Kramar Ullis

    SvaraRadera