onsdag 14 januari 2009

Hämtat mig

TACK för era snälla och medkännande kommentarer. Ska alldeles strax sätta mig i soffan och sy för hand, trots att jag hatar det. Surade iaf inte allt för länge, kom på det gamla talesättet "I brist på limpa får man ta bröd" fast i mitt fall passar det bättre att kalla det ströbröd :) Kom på att jag har ett ministrykjärn!! Duger till att stryka mindre saker iaf. Detta innebar att jag kunde fortsätta det jag höll på med. Har under minst ett års tid tänkt att jag borde sy mig ett pennskrin. Älskar att ha många pennor och det finns alla möjligheter att samla på sig sånna. Knepet är sedan att behålla dem, har insett att jag inte kan ha dem i pennburken på jobbet. Tror att det finns "penn-mucklor där. Spelar ingen roll hur många pennor jag stoppar där, de bara försvinner. Men de i mitt pennskrin får vara kvar, det skrin jag har är alldeles för litet för en pennom,an som jag, så nu har jag äntligen sytt mig ett stort och personligt.

Imorgon trotsar jag och köper mig ett strykjärn, kan som inte vara utan. Kan inte klara mig på ströbröd alltför länge!

3 kommentarer:

  1. Vilket tjusigt pennskrin. Jag hoppades att det skulle stå My på det :) Jag är lika glad för pennor som du :))) Kram och hoppas det blir ett bra strykjärn imorgon!

    SvaraRadera
  2. När jag läste dina första rader där du tackade för medkännande kommentarer så tänkte jag att "åh nej, vad har nu hänt som jag har missat?". Som tur var handlade det ju "bara" om ditt styrkjärn.

    Missförstå mig inte nu - jag förstår verkligen att det är ett enormt avbräck för dig som heter "nål och tråd" i mellannamn att bli utan strykjärn, men det kunde varit betydligt värre och DET är jag glad för. :-)

    Stor kram från mig till dig!

    SvaraRadera
  3. hej
    vad vackert pennskrin du har sytt.
    Jag har fått en award nu ger jag en till dej, kika in i min blogg så får du se

    SvaraRadera