onsdag 14 januari 2009

Lite piggare






Efter att ha vilat/sovit i stort sätt hela dagen igår känns det ngot bättre idag. Helt pigg är jag inte och strax ska jag bädda ner mig en stund. Men det har hänt lite i syrummet idag. Har fått UFO-örngottet klart idag. Framsidan består av block som blitt över från ett täcke, har frihandsquiltat med tunn vadd. Baksidan är ett tyg som förljer temat. "Gubbarna" är broderier från Huskvarna, rymdskeppen är klippta ur ett tyg, fastsydda som applikationer.

Blir jag piggare under eftermiddagen så kanske jag skulle ägna mig åt att tvätta min bil :)

Men nu ska jag i alla fall vila en stund och lyssna vidare på min bok.

2 kommentarer:

  1. Å vad stolt du kan vara som har fått färdigt ytterligare ett UFO. De brukar ju bara växa annars, här blir högen stadigare för varje vecka. Det är ju en sådan skön känsla att bli klar med något som har legat länge. Du, bilen som syndes på bild, den var förvillande lik en bil som jag har står på min gård.. Lite mindre bara. =)
    /June

    SvaraRadera
  2. Åh så fin kudde och OJJJ så smutsig bil!!

    Glad att du mår bättre!

    /Jessica

    SvaraRadera