torsdag 4 augusti 2011

Oppsss....

....redan torsdag, måste väl säga att den här veckan gått med blixtens hastighet. Snart helg... Idag var det dock inte så lätt att ta sig upp ur sängen, den var såå himla bekväm ;) Men men det gick till sist och snart har jag fått i mig det kaffe som behövs för att klara av dagens arbete.
Angående min fåtölj måste jag väl erkänna att jag numera skrattar åt det hela, och att Gubben lovat hjälpa mig fixa den. Och jag kommer ligga i och tjata tills det blir gjort!! För i helgen tänker jag få lite ordning och reda på saker och ting, kanske jag tom kan komma så långt att jag visa bilder. Har fått önskemål om att få se fåtöljen före och efter upppiffning, så här kommer en bild på den;
Nu ska jag bara se till att hitta ett bra tyg att klä om den med och som sagt få benet lagat. Ju mer jag ser på den desto mer tycker jag om den och att den passar för mitt ändamål. Ska oxå visa min hemmagjorda sytdio så fort jag fått städat, det enda som behövs nu är lite lampor, så jag får ett bra ljus.Har iaf testat att fota med den bakgrund jag har och det funkar riktigt bra om jag får säga det själv och det får jag. Den här bilden tog jag på L i föra veckan.

Trist och tråkig men han hade en så för honom typisk min att jag gav bilden en omgång och nog tycker jag att den blev riktigt bra!
Så där ja, nu ska jag ge mig av och ha en riktigt bra torsdag!
Puss Puss

4 kommentarer:

  1. Fåtöljen ser jättehärlig ut så den blir säkert kanon när du fixat till den och benet blivit lagat.
    Fotona var jättefina. Gullig kille.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jättebra foto på killen, men så är väl fotografen skicklig också! Otur med fåtöljen, men det blir nog bra, när det väl blir gjort!:-)) Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Avundas dig inte jobbet med fotöljen;-) Lycka till!!!

    Pojken är så söt. Kan du få Sepiabrunt?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Att göra bilder svartvita kan många gånger höja dem flera steg och det var ju precis det som hände med ditt kalasfina porträtt. Kanonfint!!
    Kram!

    SvaraRadera