onsdag 12 januari 2011

Tror ta mig sjutton...

att den kom och bet mig i arslet till sist.....Numera när jag tittar mig i spegeln så undrar jag om inte någon taskig jäkel varit till lustiga huset och bytt ut den, för så där kort och tjock är jag ju inte. Och vem sjutton har kastat på mig de där rynkorna som trängs runt ögonen. Har alltid sagt att det är vackert med rynkor, men det är ju på andra inte på mig....
När jag ställer mig på vågen och ser den får frispel tänker jag att nu är det dags att banta, men vad sjutton bantar gör ju bara medelålders kvinnor med åldersnojja. Sån är ju inte jag ju...eller??? Så jag svullar väl i mig lite mer på Gyllene Måsen...
Jag som kunnat fara ner för backar och tyckt att det är hur kul som helst, nu åker jag med en stil som om jag skitit på mig, livrädd för att ramla. Dessutom värker varenda muskel som jag inte visste att jag ägde. Efter en dag i backen med ett misslyckat försök att hänga med ungarna så drösar jag ihop som ett stök....
Undrar ni nu över min första mening? Vad det är som kommit i kapp och biter mig där bak??? Naturligtvis det där fenomenet som alla pratar om som jag känt mig totalt befriad från.... Med bara en dryg månad kvar så har jag drabbats av 40-års krisen.... Livet har hittills varit som en bergsklättring upp mot toppen. Ibland har jag valt rätt stenar och kommit upp en bit, ibland mindre bra stenar och då stannat upp, har väl dessutom hänt att jag valt totalt galna stenar och drösat ner en bit. Nu har jag nog kommit till toppen och hädanefter kommer det väl antagligen bara rasa nedåt...eller???

3 kommentarer:

  1. Haha - jag tror ta mig 17 att jag känner igen mig....men du - det är ju först NU som vi börjar "leva" . Kvinnans bästa ålder börjar ju vid 40 ca
    Innan har vi ju inte haft tid...
    Man får ju vara glad att man klarat sig så långt som man gjort -
    jag är ju 60+ så du ser....
    Ha det så gott nu
    kramis

    SvaraRadera
  2. Nej, nu får du ge dig!!!
    Du håller ju på att bli "vuxen", Lizzan!!! Dina små rynkor vid ögonvrårna är ju bara tjusiga, och visst är du kort, men hur hade du tänkt att fixa det vid 40!!!
    Inte är det väl heller konstigt om du inte vågar åka lika upprätt som förr. Du har ju fått den visdomen som gör att du vet att ju längre man faller desto ondare gör det!
    Kram på dig nu och välkommen (snart) till medelåldern!!!
    Maja

    SvaraRadera
  3. Det där med vågen känner jag igen! Varför går alla vågar sönder efter jul och visar minst 5 kg för mycket?
    Jag har också någon som ritar kring mina ögon när jag inte ser det - så irriterande!
    Men du, skämt åsido, jag tycker du är en jättefräsch 30 11/12-åring!

    SvaraRadera