söndag 9 januari 2011

Färdigstädat


Och vad fort det gick när vi alla hjälptes åt!! Nu vankas straxs lunch, därefter en promenad med Fröken Hulligan. Efter dagarna i Sälen så känner jag mig så pigg, tror det var minst ett halvår sedan (om det inte varit nått väldigt särskillt) jag var uppe senare än halv elva. Nu har jag varit upp till halv ett utan större bekymmer. Känns som om jag tar mer till vara på helgerna på det viset för jag sover inte längre på morgonen. Min slutsats till detta är att jag måste se till att vara ute mer och röra på mig. SKA inte heller låta jobbet sänka mig så som det gjort sista tiden, det är ingen som tackar mig för det iaf!! Förändringens vindar blåser ute jag känner det i min högra stortå....
Vi har här på förmiddagen klurat på hur vi ska ändra om här i huset, dotra har ju flytt fältet och lämnat ett rum tomt. Det var tänkt att jag skulle in med mitt pack där, men efter en hel tänk fram å åter så blir inte den lösningen bra... Så nu ska här i stället bli en total rokad och det kan dessvärre betyda en del mindra sya för migg men det är nog mödan värt och blir nog förbaskat bra när det blir klart....

5 kommentarer:

  1. Roligt att göra om ,men jobbigt under tiden .Lycka till!!Kram

    SvaraRadera
  2. Så skönt med nystädat hem. Du kan få komma hit och fortsätta.
    Ha en skön promenad. Jag har nyss kommit hem från min.

    SvaraRadera
  3. Den där brasan såg skön ut!

    Lizzan, kan du svara på varför min kommentarssida som jag hade lyckats pilla till så att den såg ut så här. Helt plötsligt hade försvunnit över natten och nu vete 17 hur jag ska hitta tillbaka till den!.
    Om du kommer på hur och varför så hör gärna av dig!!!
    Kram Maja

    SvaraRadera
  4. Kul att ha dej "hos mej" igen. Jag har följt dej sen tidigare men du försvann.... så jag blev så glad när du fanns med i min utlottning. Jag kommer att följa dej igen. Kram sytanten

    SvaraRadera
  5. Skönt att du är piggare, utelivet är gott!:O)) Ska bli spännande att få se ditt nya syrum!

    SvaraRadera