lördag 22 januari 2011

Just idag...

...känns det helt okej. Lördagmorgon, sova lite längre starta dagen i lugn och ro, kan det bli bättre?? Tog oss en prommis efter frukosten, men eftersom det blir med livet som insats eller nått sånt på grund av halkan så blev den inte hysteriskt lång, bara tillräckligt för att få igång kroppen och vädra av vår prinsessa.
Solen gjorde ett tappert försök att tränga igenom molnen, men blev tyvärr besegrad så nu är det jämnmulet där ute. Men vad gör det mig när jag får sitta inne i min syvrå och kura ;)
Idag har den goe KG lovat bjuda på pizza så jag kan i lugn och ro sy och bara vara, sånna lördagar gillar jag mycket!! Håller på och pular med mitt FQ projekt, alldeles strax klar och kan därefter sy vad jag vill och då kommer det bli nått hjärtligt.....

4 kommentarer:

  1. Låter som en helt underbar dag :-)

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Du angående hundprommisar i halkan så säger jag bara.... investera i ett par bra halkskydd. Jag har haft sonens hund här måndag till fredag ett par veckor nu och när halkan slog till så kände jag direkt hur jag gick och spände mig, men se då dök sonen upp med ett par broddar till sin "gamla mamma" oj oj vilken skillnad det blev, nu kan jag slappna av och ändå känna mig säker. Spänner man sig får man ju ont och då kanske sömnaden blir lidande och det om något kan man kalla SYND.
    Klev snett och ramlade för 5 år sen utan att det var ishalka och fick en fraktur på korsbenet, Jädrans så ont jag hade det önskar jag inte min värsta fiende ens, två månader tog det innan det läkte, då kände jag mig verkligen som en gammal tant eftersom det blev rullator för att kunna förflytta mig över huvud taget. Och det kändes fruktansvärt töntigt ska du veta. Därför tycker jag numera att använda broddar är enbart SMART fast jag vet att många anser det vara det mest töntigta av allt.
    Bättre att sy för glatta livet än gå på glatt is och riskera livet.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  3. Fin prinsessa på tygtronen.
    Härligt att bli servad med pizza när det finns viktigare saker att göra än mat :-))
    Kram

    SvaraRadera
  4. jag hoppas att du fick en riktigt mysig lördag.

    SvaraRadera