söndag 16 januari 2011

Söndag igen...

..men synd att klaga, har haft en suverän helg och känner mig nöjd. Däremot är jag kanske inte så nöjd med vädret men eftersom det ändå pratas så mycket om väder så låter jag det ämnet falla platt till backen. I spåren av min röjning och sortering av syrum (som jag tar i sakta mak...) så hittas både ditt och datt. Igår hittade jag resterna av charmpacken som jag sydde en av topparna från min lista. Eftersom det täcket med stor sannolikhet kommer att få häng med på stranden i sommar och jag behöver en ny strandväska så får det bli en sån av dessa rester;
 En hel del HST att renskära;
 Så var de då färdigskurna;
 Nu har femtio småblock blivit 10 rader;
Bara att pressa och sy ihop till två stycken, men där emellan kommer lite tvättstök.....

8 kommentarer:

  1. Kommer bli såå somrigt o fint :)
    Ordning o reda , själv är jag duktig på att slänga...tyvärr

    Ha de bäst

    Kramizar

    SvaraRadera
  2. Har varit ute idag och åkt "skridsko" med bilen,insåg när jag väl var hemma, att det var bara att stanna inne och sy.Har oxså skurit och skurit.../kram

    SvaraRadera
  3. Det ska bli spännande att få sed väskan när du sytt färdigt. Tygerna är helt underbara.

    SvaraRadera
  4. Det riktigt lyser sommar runt dina block. Läckert!

    SvaraRadera
  5. Vad härligt att tänka på sommaren i det här vädret som föll platt till backen ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  6. Vad du är duktig! Kommer bli en härlig badbag :0)Hoppas också att syrummet kommer bli bra tillslut
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  7. Gillar de där tygerna!
    Ska bli kul att se hur din väska blir.
    Kram Maja

    SvaraRadera
  8. Jag har samma charmpack :)). jag tänkte sy en tvkvilt av lapparna, ville inte skära i dem :)
    Spännande att få se din väska. Kram

    SvaraRadera