måndag 10 augusti 2009

Så var det roliga slut

Semestern är nu slut på riktigt och det är dags att komma igång på allvar, nästan ett år till nästa gång. Vecka har varit underbar med ett strålande härligt väder, har solat och badat en stund varje dag så nu är jag brun om bena precis som man ska va ;) Kan inte påstå att jag sprudlar av glädje att åka till jobbet idag, må bara denna vecka gå i ett huj som de brkar så att den underbara helgen kommer igen och jag får sy sy sy igen. Rackarnas vilket systim jag kommit i, sprudlar av ideér och sy lust, då är det bara att passa på och bejaka sina lustar.
Denna månad ska jag inte snubbla in på mållinjen i OPAM, har nämligen redan sytt klart ett UFO. För en tid sen så fick jag en beställning av en jobbarkompis på en necessär till hennes dotter, vi paratde om att jag skulle göra en i retro-stuket. Hem och broderade namn och en blomma från Linneaartline. Men sen ändrade beställaren sig och den broderade lappen blev liggandes. Igår bestämde jag mig för att trots allt sy den klar, alltid dyker det väl upp nån Emma som vill ha den.

Sydde även ännu en storkarottis klar i härliga höstfärger. Ska försöka hitta nått passande broderi så jag kan sy passande grytlappar.


Idag tror jag visst bestämt att jag får ta svängen om Thuns och köpa thermolanvadd, den är så gott som slut, inte undra på som jag har arbetat på i syrummet. Målet att kunna stå på en marknad i höst rycker allt närmre, skulle visserligen behöva få ihop det dubbla innan jag kan anmäla mig. om inte Mucklorna får tag i min sylust och springer sin väg med den så kommer det nog funka. Har ju som sagt sytt en del under den gångna veckan, för att få en liten överblick om hur mycet så har jag samlat allt i ett album i min zoomin kika gärna in och se det samlat. Nu måste jag väl ta och hoppa i mina kläder och se till att komma iväg till jobbet. Ha en bra måndag allihop!

1 kommentar:

  1. Tittade in på din Zoomin, attans vad produktiv du är! :-0 Så mycket fint.
    Jag sitter på jobbet just nu och är sååå sysugen.
    Kram

    SvaraRadera