lördag 15 augusti 2009

En härlig strålande lördag!

Mitt humör känns på topp och jag är redo för att tag i dagens äventyr! Har bestämt mig för att på allvar ta upp kampen om röran i mitt syrum. Inte röja på ytan, nää från grunden. Jag är en vän av ordning och älskar att röja och sortera allt blir så fint och lätt att hitta. Men däremot är jag totalt hopplös att hålla ordningen och inom en vecka kommer det vara kaos igen, då bara på ytan och lätt att fixa till hoppas jag. När jag är inne i en skapar-period så bara drar jag fram allt, släpper trådar och småbitar där jag står, lägger undan saker där de får plats inte där de hör hemma. Behövs inget geni till att förstå hur fort och lätt det blir kaos och den ordning jag gillar försvinner i ett huj. Men som sagt idag ska jag se till att få lite ordning igen.
KG snickrar som bäst på vår nya vägg och snart är Huldas nya rum klart...kul....

2 kommentarer:

  1. Låter som något jag också skulle behöva göra.
    Jag brukar ta en ordentlig omgång veckan KM är till Finland med barnen, men i år gjorde han ingen sådan resa, så det är kaos. Tänker ta tag i kaoset när barnen börjat skolan och jag jobbat mina 2 helvetses veckor (12 dagar av 14) efter semestern.
    Hoppas ditt sy rum blev bra...Jag tyckte det var bra ordning när vi var och hälsade på!

    SvaraRadera
  2. Kan du kanske kika in hos mej sen o skapa ordning i mitt syrum åxå,,,,,,,,när du ändå är på G tänkte jag ;)
    Jag har åxå kaos här :(
    Ha de

    SvaraRadera