lördag 22 augusti 2009

Grått grått grått

Det är vad jag ser utanför mitt fönster idag, har fått tända lampan för att se nått. Känner mig seg som ett vältuggat Toy och knappt att kaffet har fått nån fart på mig. Har ju så mycket jag vill sy och göra idag. Kanske skulle jag köpa en rullgardin med solskens vy på och dra ner när det är så här trist? Tar väl en tredje kopp kaffe och hoppas på underverk....
Igår var vi en snabbis till stan och köpte tak till nya rummet. Vi håller ju på att dela av vardagsrummet så vi ska få ett sovrum till, där ska Dotra bo. Väggen är klar, dörren på plats och idag ska KG skruva upp taket, därefter blir det väl till att lägga golvet som oxå finns hemma. Därefter blir det en tur till stan igen och köpa mer tak till det som ska bli vardagsrummet. Ska bli så skönt med nytt golv i v-rummet, det gamla är såå slitet och omöjligt att hålla rent.
Idag har jag en del sy planer och lite annat på schemat, får se vad det blir av det.... ;)

1 kommentar:

  1. Hej, hej!
    Trist med gråväder! Här skiner dock solen tidvis och det är ra varmt.
    Unna dig sytid så känns det bättre.

    SvaraRadera