måndag 17 augusti 2009

Måndagmorgon

Och det känns inte alls lika tungt som det brukar, visst jag är skittrött och vet inte hur jag ska hålla ögonen uppe, men det har snart löst sig med hjälp av den gudomliga drycken; Kaffe!! Det är inte utan en gnutta förväntan jag sitter här och väntar på att få åka iväg till jobbet. Istället för att sätta fart med påklädning kvart i sju och åka sju, så kan jag idag böra klä mig vid tjugo över sju och åka tjugo i åtta och då slippa stress. Idag ska jag ju börja mitt nya jobb som är betydligt närmare än det tidigare och det känns riktigt spännande :)

I helgen har vi tagit det ganska lugnt, mest grejat hemma, KG har snickrat vägg;

Jag har som sagt städat mitt syrum från grunden, inte bara plockat av från ytan, visst jag har redan stökat till men jag vet att det är snart fixat nu när jag städat så grundligt. Vid städandet insåg jag att jag kan inte längre blunda, jag måste göra nått åt mina scraps!! Både de små och de lite större hotar att ta över syrummet om jag inte agerar snart. Plockade fram plastbacken med de mörka scrapsen och satte igång att skära.



Skar i tre olika storlekar, 3" rutor, 2½" rutor och 1½" remsor. Har lagt dem i olika godislådor. Inser att skära ner dem alla är ett långtidsprojekt, men det var betydligt roligare än jag trott, om jag skär en liten stund varje kväll borde det vara klart till jul och jag kan börja sy av dem ;)



Har även hunnit med en del sömnad i helgen, ett set med en necessär och en sminkbox, där gick en del småbitar åt, rörde inte de större fina gobitarna och känner mig sååå nöjd!

Igår var vi till Uppsala och grattade KG`s lillebror som fyllde år, passade på att köpa ett paket av golvet som ska vara i det nya rummet, vi hade ju hjärnslåpp när vi handlade och köpte för lite. Nu saknas bara tak och tapeter så kan både nya rummet och vardagsrummet bli klara, hoppas innan grabbarna fyller så att det inte ser ut som en byggarbetsplats när det kommer lite folk för att gratta dem.

Önskar er alla en bra måndag!

2 kommentarer:

  1. Det var bra gjort att ta tag i scrappsen! Jag rotar runt i min låda ibland, men orkar bara inte börja skära.Nessen och boxen är jättefina.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Var är det ni bygger om hemma egentligen? Har nog inte riktigt fattat det... Oavsett var det är så lär det bli kanonfint när det är färdigt!

    KRAM

    SvaraRadera