fredag 21 november 2008

Lite får jag uträttat

...även om det inte direkt går med expressfart :) Började med en ägg-frukost och tänkte därefter gå ut, men äggen gav mig sånt sug som jag inte kunde motstå. Sug att sy så klart, vad trodde ni? Fick klart undere delarna till fram och baksidan till en necessär.

Sen tog det stopp då jag inte kunde komma på hur jag skulle quilta det hela. Gick istället ut och
kärrade in lite ved, kommer att behövas till kvällen. I morse hade vi 8 minusgrader, nu "bara" 5, kan tänka mig att det smäller till i kväll igen och då vill det nog till att vi eldar lite. Tog en paus för att äta lite gröt. Gick åter ut för att fota lite i det vackra vädret. Molly som stannat ute möter mig med en pinne i munnen och ser så leksugen ut, släpper "pinnen" antagligen för att hon vill att jag ska kasta den, när den låg där på backen framför fötterna såg jag att det var ingen pinne;

När jag förra helgen sydde klart Bento box täcket och letade efter nålar hittade jag ett UFO så legat ett bra tag och väntat på att jag ska sy klat avslutningskanten. Hade ca en halvmeter kvar att sy och eftersom jag var i behov av nålarna så sydde jag klart kanten och när jag ändå var i farten fick den upphängning oxå. Får väl se om jag hittar nån plats till den i vinter.

Nu är jag sugen att lägga mig för att vila en stund innan jag ska hämta killarna vid bussen. Lovade att de skulle slippa gå hem idag.

3 kommentarer:

  1. Vilka snygga snögubbar!!!
    Hoppas du lyckas sy mycket idag nu då. Jag kom nyss hem från stan...skulle "bara" handla mat, hehe...Oj, vem slängde in en kasse tyg i min bil??!

    SvaraRadera
  2. När tävlingen är avslutad den 27: e så kan du använda en rabattkod du kommer få utav mig;)då kan du ju handla örhängena=)

    SvaraRadera
  3. Åh, är den färdig nu, som är så söt, såg den i V-h för lääääänge sen.
    Kram

    SvaraRadera