onsdag 26 november 2008

Ett gemensamt projekt

Mitt inlägg nummer 300 kommer handla om ett projekt som jag sysslat med i det tysta. Jag är med på en del yahoolistor för Quiltgalningar. På en av listorna så fick vi veta att Listmamma hade det lite tufft i höstas. Jag började då leta mailadresser till medlemmar på listan (nådde nog inte ut till alla) och fråga om de ville hjälpa mig med ett täcke till henne. En hel del hjälpsamma tjejer skickade block och bidrag till vadd & bårdtyg. Gisela på Maskinbroderi sydde inte bara ett block hon bidrog även med baksidetyget. Blocken trillade in;

Själva färdigställandet dröjde lite eftersom jag inväntade block och sen kom mitt eget liv ivägen, bestämde då att vi skulle hålla på täcket till födelsedagen nu i november. På självaste dagen satt jag insnöad i mitt hus, igår fick jag hals över huvud ge mig i väg för att hämta mina barn i skolan då skolbussarna ställdes in. Men idag efter jobbet åkte jag förbi och hängde täcket på handtaget till hennes dörr så att det fanns där när hon kom hem! Tänk om haft en dold kamera och filmat ansiktsuttrycket.... Här är det hopsytt innan bården kom på plats;


ETT STORT TACK TILL ALLA SOM HJÄLPT TILL!!!! Tack oxå för alla fina presenter ni skickat med. Det här har varit jättekul att få vara delaktig i. Har tyvärr glömt att fota täcket när det var quiltat och klart men det hoppas jag att mottagaren gör.

5 kommentarer:

  1. "Mottagaren" (jag)blev väldigt rörd och glad och tackar alla som bidragit till den här ljuvliga överraskningen! Att få en gåva, helt i rätt tid av mina kära quiltvänner var helt underbart! Täcket är inte bara välsytt och fyllt av fina block, det är också ett täcke som alltid kommer att värma mitt hjärta, och jag kommer att ha det framme så att alla får se vilka härliga generösa människor som quiltare är!
    Till er alla, jättebautakram och stort tack!
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Superbra jobbat Lizzan! Du har ett varmt hjärta, engagemang och quilttalang. Kram från Jessica

    SvaraRadera
  3. Varför är jag inte ett dugg förvånad att det var just DU som satte igång med det här vackra projektet till din/er vän?

    Lizzan = ett stort, varmt hjärta av guld.

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Så fint täcke! För att inte tala om tanken:-) Härligt!

    Hade gärna velat vara med på detta för Agnetas skull, men förstår om det var svårt att hitta alla mejladresser.

    /Lotten

    SvaraRadera
  5. Vilken fantastiskt vacker gest, idé och tanke! Den säger mycket om dig som människa tycker jag!

    SvaraRadera