fredag 15 maj 2009

Fredagkväll

Har gjort en hel del nytta idag, skrivit en hel sida på ett arbete som ska in om en och en halv vecka, börjat i god tid för att vara mig med andra ord :) Diskat, plockat undan i köket, tagit rätt på en mega hög med rentvätt. Denna vecka har det varit sparsamt med sömnad annat än handbroderi, har som ingen inspiration just nu. Känner att jag skulle vilja, börjar plocka med tygerna sen så tar det stopp. Hjälper inte att jag varit till Quiltbiten och fyllt på med tyg, att en rykande färsk tidning ramlat i lådan. Borde ta en tur till svärmor och basta, det hjälpte ju förra gången jag saknade sylust.
Nu har jag iaf en egen dator igen, det skulle bli så dyrt att laga den gamla så det fick bli en ny. Känns helt okej även om jag inte hade nått emot den gamla. Har lärt mig läxan så nu har jag en speciell försäkring som jag betlar 49 kronor i månaden för och spiller jag kaffe ytterligare en gång så är det bara att lämna in datorn, ingen självrisk, ingenting. Känns tryggt.
Imorgon kommer det bli fart i vår lilla by, folk kommer att spinga i kohagen och vägen avspärrad. De ska köra rally på vår väg, hoppas att det blir fint väder så vi kan sitta ute och titta på bilarna som susar förbi, måste ju se om de vågar köra lika fort som jag i våra kurvor :)

1 kommentar:

  1. jaså de blir rally hos er. De missar jf rallyvideo.

    För imorgon är de istället i Småland och filmar.
    Förra året var de i eran kohage tror jag.

    SvaraRadera