måndag 13 oktober 2008

Ny vecka, nya möjligheter

Kan inte annat än hålla med min favorit Smålänning om att allt rullar på tok för snabbt. Nu är det iaf åter måndag och det är sista veckan på min praktik, sjukt att dessa fyra veckor gått så snabbt. KG och pappsen har fortsatt med att röja en av våra skogsplättar, ett å annat träd ligger nu och väntar på att få bli ved och värma oss kyliga vinterdagar. Jag har sytt lite men det blev mest pickel här och pickel där inget färdigt. Håller på med en necessär (förvånad ??? ) som bara vill bli såå bra i mina ögon röd och beige blir den. Ofta syr jag dessa necessärer utan att egentligen ha en plan och så var det denna gång, hade en fin framsida med hjärtan;



Började med "baksidan" och vips där hamnade blommor;
Hoppsan nu var visst inte framsidan så fin längre! Stuvade om i tankarna fick till en ny framsida, men det resulterade ju i att jag inte blev helt klar:) Men vem har brått??

Nu är det dags att ge sig iväg, men avslutar med sonen A´s ord i morse när jag väckte honom, han tittar han upp med vilda ögon och utbrister; "Fan, det är måndag"

5 kommentarer:

  1. Necessären kommer att bli jättefin, läckert med blommorna.
    Håller med din son....

    SvaraRadera
  2. A har så rätt! Jag kunde inte ha sagt det bättre själv, fan att helgerna ska vara så korta!Necessären blir superfin!!! Förvånad? Nääää! Ha en underbar vecka! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Ha ha, det skulle min son också kunna säga. Han avskyr måndagar då det är enda skoldagen för honom numera. Övriga dagar jobbar han och trivs mycket bättre med det. Vilka fina sidor du har fått till. Den där necessären du pratade om, var det ok att ta mönstret av den? Var finns det att hitta?? Jag har sytt en necessär av ett mönster från PW Quilt men jag gillar den inte. Tänkte att jag kanske gillar din bättre.. =)
    och så måste jag bara få fråga; är det du som gör mönster till Quiltbiten i Uppsala??? *nyfiken*
    /June

    SvaraRadera
  4. Härligt att få läsa ikapp i din blogg. Blev lite off när mamma kom på besök o höjde mitt livstempo med 3000%.
    Antons ord i morse är klockrena!!!
    /Jessica

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar necessär med blommorna på!

    Läste om quiltstölden. Hur j-la fräck får man vara?? Fast det är iofs inte förvånande egentligen, tjuvar finns överallt och i många fall är det ju tillfället som gör tjuven. Men man tycker ändå att man skulle ha svårt att glädjas åt något som man har tagit från någon annan. Fast det är väl det karaktärsdraget, dvs. det faktum att man har ett samvete, som skiljer tjuvar från icketjuvar...

    Hoppas quilten återfås!
    KRAM

    SvaraRadera