måndag 24 mars 2008

Vinter!!

Påskmiddagen igår avlöpte utan större blesyrer och inte blev det mycket mat kvar heller. Min erfarenhet säger att efterrätt behöver man inte göra mycket av för det är ingen som orkar äta den. Dottern sattes iaf på att göra en kladdkaka med chokladmousse och hallon. Gissa om hakan damp i backen när det inte blev en smula kvar, fanns de som tom ville ha en bit till....Nästa gång får det väl bli en större, eller två kakor.

Då kom då vintern till slut alldeles för sent enligt mitt sätt att se det, men det är inget vi råder över. Rätt härligt var det iaf idag när vi tittade ut över åkern och såg två harar rasa runt.

Efter förra helgens städning här i syrummet så har jag bestämt att minska mina småbitar. Idag kom jag igång med första projektet, ett golvtäcke i blått och beige.
Har nästan sytt ihop hela mittstycket sen bilden togs, men nu är det dags att göra middag, sen fortsätter jag, kanske en topp ser dagens (kvällens) ljus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar