lördag 15 mars 2008

Fredagsös



Igår var en minst sagt innehållsrik dag. Började med att vakna i panik när sonen väckte mig klockan sju och fråga var fikabrödet han skulle ha med sig till skolan var någonstan. F-n det hade jag glömt bort. Hälde i mig en kopp kaffe för att klarna skallen och bestämde mig för att göra det enkelt för mig, köpa nått på ica och åka upp till skolan.


När packningen inför kvällen var i full gång fick jag ett sms från "Frugan" och jag inte vill komma över på kaffe och hallonburk, vem kan motstå ett sånt erbjudande?? Inte jag iaf. Så min fredagsfrukost blev en halloburk, hur nyttigt är inte det?


For sedan upp med mitt inköpta fika till barnen och därefter mot Uppsala för en välbehövlig klippning, hade inte klippt mig sen maj förra året. Men nu så är topparna fräscha igen, känns skönt. Tog en hamburgare i flykten och styrde bilen mot Märsta. Tog pendeln till Solna och Favvobrudarna. Jisses vad mycket som hänt med Bellanbus sen sist, en riktig charmpingla som killarna kommer få passa sig för!!
Vid halv fem strålade jag samman med gänget på pendeltåget mot Huvvestan. Vi åt god middag på Mongolian, en wokbuffe där man plockade ihop det man ville ha och lämnade fram för wokning. Som vanligt stoppade jag i mig alldeles föör mycket och magen kändes som den hade femton hörn. Ingen alkohol blev det för mig utan jag körde hem på natten. Alltid skönast att vakna hemma.
Har tjatat ett tag om att jag behöver städa mitt syrum och nu ska det bli av äntligen!!!

1 kommentar:

  1. Det ser ut som din kväll blev lyckad igår!!
    Vad är hallonburk till frukost???
    /Jessica

    SvaraRadera