måndag 17 mars 2008

Det är inte alltid det blir som man tänkt sig

Eller rättare sagt ganska ofta skiter det sig totalt, idag blev det så. Började smått röja syrummet som jag planerat, tyckte det kändes lite kyligt i huset och insåg att det behövdes slå fyr på pannan. Plockade ihop en korg med smutstvätt och tog med ner i källaren för att även sätta igån en tvättmaskin. Väl nere i källaren luktade det inte smultron utan skit, det kunde ju bara betyda en sak; STOPP I AVLOPPET. Packade in oss i bilen (under en stress som gjorde att KG åter stod längst ner på min tycka om lista) mot Uppsala, där inhandlades en slang som kopplas på högtryckstvätten för att blåsa rent rören. Passade så klart på att inhandla fleece, velour och handukar.
Hem och ta rätt på skiten, stod väl närmare tre timmar i källaren, trevligare söndagssyssla kan jag tänka mig. Till middag blev det varma mackor, gäller att göra det lätt för sig. Trodde att jag skulle få stå ut med röran ett tag till för jag var minst sagt trött. Men en dusch och fotbad gjorde susen. Så nu kommer man faktiskt in här, riktigt klart är det inte men nästan.

Nästa vecka bjuder nog inte på så mycket sömnad, imorgon börjar nämligen tentan. Jag läser på distans och tentan är nätbaserad. Den består av sex frågor som ska besvaras med en A4 sida per styck, deadline är onsdag 24.00. Gissa vem som kommer sitta uppe sent på onsdag!?!?

3 kommentarer:

  1. Snyggt städat Lizzan!!! Håller tummarna för dig o tentan!!
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat med städningen! Jag hade gett upp efter den dusten med avloppet. Jag gör som Jessica och håller tummarna. Jag är säker på att du fixar tentan!!
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Wow! Är det verkligen samma syrum?? ;) Kram Nina

    SvaraRadera