torsdag 6 mars 2008

Skarpt läge!!

Det är precis vad det är här hemma just nu. Funderar som bäst på vilket tungt artelleri jag ska kalla in....Vad det är som hänt? Jo, både KG´s bil och min egen pärla har varit på besiktning, båda behöver service, vilket kostar pengar. Det är inte allt för gott om dessa i madrassen just nu (är kanske därför jag sover illa...)och vi har funderat lite på hur vi ska få till det. Igår vid middagen kläckte KG sin i hans tycke briljanta ide; "Vi säljer en av dina symaskiner". Pengafrågan höll på att lösa sig i ett nafs genom utbetalning av min livförsäkring, för jag kan lova att jag höll på att sätta maten i halsen. Sen ändrade han sig lite och tyckte det var bäst att sälja båda. Då tappade jag talförmågan och hakan damp i bordskivan. Han menade om vi sålde mina maskiner skulle vi dels få loss pengar till våra bilar och dels så skulle det inte ligga rentvätt i högar överallt i huset. Dammråttorna skulle bli utrotade, och hälsovårdsmyndigheten skulle inte ha några anmärkningar på köket.
Nu har jag mardrömmar och vågar knappt åka till jobbet på morgonen. Klurar på nått smart sätt att låsa fast maskinerna med kedjor. Men en sak är säker gör han verklighet i hoten tar jag till mig tipset från en god syvän; då kallar jag in FN eller EU. Nej förresten bättre med Amnesty International, det handlar ju om mina mänskliga rättigheter!!!!
Nu ska jag lägga nått i kaffet till gubben så att han sover gott så jag slipper sova med ena ögat öppet!!!

2 kommentarer:

  1. Han verkar inte vara rädd om livet din gubbe. Jag tycker att han borde vara lycklig över att det inte är hans livförsäkring som blir utbetald! Har tyvärr inga tips hur man fixar snabba pengar, men jag hoppas att det löser sig.

    Synd att vi missade varandra i fredags. Jag kom sent till mässan, så då hade du nog redan styrt kosan hemåt.

    Kramar
    Ullis

    SvaraRadera
  2. Förlåt att jag skrattar men du är ju för härlig i ditt sätt att skriva om dina maskiner! Hur gick det för KG? Sover han fortfarande eller?? ;)

    Hoppas att ni löser det med bilarna utan att det behöver bli världskrig. Bilar är så tråkiga - nödvändiga, men på tok för dyra. :(

    Kramar Nina

    SvaraRadera