måndag 12 december 2011

Tillbaka på jobbet

Det kändes riktigt skönt att vara tillbaka på jobbet igen och känna sig nyttig. Vet väl att jag borde stannat hemma idag med för att hämta krafter ordentligt, men det är ju som inte riktigt jag det heller ;) Riktigt halt var det på vägen till jobbet i morse och för att slippa känslan att halka en hit och en dit och en ner i diket så körde jag lugnt och försiktigt, blev tio minuter sen till jobbet men så får det bli. Hellre sen än inte alls, så är det!! Men jag kan ju för det inte låta bli att gorma lite på lastbilar som har mage att skita ner min fina saab och keps-gubbar som kör så sakta att jag först trott de parkerat mitt i gatan. Men det är ju jag det med, och bättre att jag gapar svär och lever om i min ensamhet i bilen och inte på jobbet bland fina arbetskamrater och härliga patienter.... Under kvällspromenad var jag klok nog att ta mina vinterkängor med grov sula, hjälpte dock föga på glansisen som nu lagt sig över vägen så det blev nästan "ohh...en slank hon ner på rumpan...."men bara nästan, svajjade bara så där käckt som en vippgubbe småbarn är så förtjusta ut, undra om råddjuren skrattade åt mig från sina gömställen på åkern, troligen gjorde de det, men det bjuder jag på, även råddjur förtjänar lite skoj ibland, eller hur.....


4 kommentarer:

  1. Skönt du har frisknat till,men fortsätt att vara rädd om dig!!Kramis

    SvaraRadera
  2. Åhh... vilken härlig bild du fick med dig hem!
    June tipsade mig idag om "Icebugs"
    Det är skor med dubbar på som man kan vika in när det inte är halt!!
    Jag har redan såna så jag skickar det vidare till dig! Det SYNS inte att man har riktiga halkskydd på sig, så man behöver inte skämmas där man går stadigt med sina hundar och inga rådjur behöver skratta åt en!
    Fortsätt krya på dig
    Kram

    SvaraRadera
  3. Synd att jag missade dig tidigare, men ta´t lugnt och kör förnuftigt!!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Helt rätt - hellre försent än aldrig. Ta det nu lugnt så du inte sjuknar om lagom till jul.
    Kram

    SvaraRadera