fredag 30 december 2011

Det är mörkt nu....

...men blir ljusare igen....Hösttröttheten har verkligen ett fast grepp om mig och inte blir det många knop när jag kommer hem och middagen är överstökad. Ser mycket fram emot vår kommande fjällsemester som jag vet ger en ny energikick och är som balsam för min själ. Igår hände det en del skojsiga saker och jag fick en skön positiv känsla i maggropen. Nu gäller det att gaska upp sig och tro på mig själv, jag är bra det kommer jag klara! Låter självklart, men för en som haft mister Jante på sin axel i strot sätt hela livet är det minsann inte helt lätt.
Igår smet jag ut på gården under lunchen och spanade på småfåglar med kameran och mitt nya monopod (enbensstativ), lyckedes fånga Herr och Fru Domherre, men inte blev bilden så där jättebra i skärpan, men helt duglig!
Den här lille parveln lyckades oxå hamna i min skottlinje...
Nu är det dags för veckans sista arbetsdag och dessutom årets.....ska bli kul att se vad den har för äventyr i beredskap för mig....
Puss & Kram

5 kommentarer:

  1. Här är sista sömmen sydd för i år. Städningen och röjet är klart. Flickorna , Johansson och jag väntar på nyårsgästerna..... så har vi det idag. Önskar dig ett gott slut och Ett Gott Nytt År!!!!

    SvaraRadera
  2. Idag har det ju varit värsta vårvädret och det känns så härligt, som att livet får en chans till liksom. =)

    SvaraRadera
  3. Hjälp! Jag glömde ju bort att önska Gott Nytt År också!! Hoppas att du 2012 blir lite piggare för dig. =)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Fina herrar du plåtat! Hoppas du lyckas mota bort Mr Jante och tro på dig själv fullt ut! Heja heja. Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Skicka iväg den där Jante så långt vägen räcker... sträck på dig, se dig i spegeln och säg att du är jättebra, alldeles väldigt bra!!
    Det är allt tur att du inte går omkring skarpladdad för du träffar BRA!
    GOTT NYTT ÅR!

    SvaraRadera