söndag 18 december 2011

Hoppsan Hejsan!!

Då var ännu en helg över och kan läggas till mitt förflutna som en skön återhämtningshelg. Igår inhandlades de flesta av de julklappar som behövs inför nästa helg. Har lite som jag vill hinna sy till jul och lite mer ska handlas. Annars har det inte varit nån julstress i mitt hus, det var många år sedan sist, det blir en jul ändå, så det så ... Idag har jag vält ut mina scraps (nu igen kanske man kan säga) på golvet.......
Sen har jag strukit en del......
Och därefter skurit.......

Tycker nog att det känns lite konstigt att högen med de skurna och strukna ökar rejält medans högen på golvet ser relativt intakt ut. Tror att mitt projekt och ambition att nu en gång för alla få lägga denna bedrövliga mängd scraps till mitt förflutna och burkar med fina strukna, skurna fyrkanter och remsor att sy vackra scrapstäcken utav till framtiden. Men jag antar att även denna förtjusande plan kommer att ramla rakt ner som en pannkaka. För tålamod har jag inget alls, när jag efter några dagars stykning och skärande fortfarande tycker att högen är bedrövligt stor så tappar jag sug, vill ha resultat och jag vill ha det nu annars får det vara!
Nu ska jag göra kväller och se till att bädda ner mig för att försöka somna i rimlig tid!
God natt och sov gott...och hörni glöm inte bort att gå hem innan ni lägger er!!

1 kommentar:

  1. Var här, men orkar inte skriva något slagfärdigt!
    Jag är hemma bara 2 m från sängen och nu undrar jag varför jag sitter i soffan!?!
    Kram

    SvaraRadera